Lees verder
The flight of the creative class
The new global competition for talent
Gebonden Engels 2005 1e druk 9780060756901Samenvatting
'Voor de eerste keer hebben de Verenigde Staten te maken met het gevaar het meest cruciale economische voordeel te verliezen: het status van 's werelds grootste talentenmagneet', zegt Richard Florida. Waar Amerika ooit de eerste bestemming voor buitenlandse studenten was en de laatste stop voor wetenschappers, ingenieurs, musici en ondernemers die wensten deel te nemen in de meest robuuste en creatieve economieën, is het nu slechts een plaats onder velen geworden.
Florida's 3 T's van economische ontwikkeling (technologie, talent en tolerantie) namen hem mee de wereld rond en weer terug, door een internationaal debat over de oorzaken en gevolgen van welvaart, ontwikkeling en innovatie op lange termijn. 'The flight of the creative class' neemt de argumenten van de auteur naar het volgende niveau, waarbij uitgelegd wordt hoe dezelfde condities die regionale economische ontwikkelingen, uitwisseling van talent en het loslaten van menselijke creativiteit beïnvloeden, uitgespeeld worden op mondiaal niveau.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Part 1: The creative age
2. Creativity matters
3. The open society
Part 2: The global competition for talent
4. The closing of America?
5. The new competitors.
6. Regions on the rise
Part 3. Losing our way
7. Creative class war
8. Divided we fall
9. Building a creative society
Appendix A: Global creativity by the numbers
Appendix B: Measuring the class divide
Notes
Acknowledgements
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan