Lees verder
The DNA of customer experience
How emotions drive value
Gebonden Engels 2007 1e druk 9780230500006Samenvatting
Show me the money! roept de vertwijfelde manager uit de oude garde als hij wanhopig probeert om te gaan met standaardiserende markten, het verlies van onderscheidend vermogen en de onvermijdelijke impact hiervan op de winstgevendheid.
Tegelijkertijd glimlacht een nieuwe soort van verlichte klantgerichte leidinggevenden, wetende dat het antwoord simpel is. Leg de focus op de klant en niet op de organisatie, geef de klant uitdagende belevenissen en de rest volgt vanzelf.
Deze manager begrijpt dat de klantbeleving het volgende slagveld is in het gevecht om het voortbestaan en dat de klantbeleving voor meer dan 50% bestaat uit emoties.
In een van de casestudies in dit boek leest u hoe een bedrijf, door het aannemen van deze filosofie, een omzetgroei van meer dan 100% realiseerde, haar klantenbestand verdubbelde, een 20% effectiviteitsgroei van haar marketingacties mocht noteren en het verloop onder het personeel daalde met 13%.
In een 18 maanden durend baanbrekend onderzoek hebben Colin Shaw en het team van Beyond Philosophy de emoties blootgelegd die in bedrijven waarde creëren en vernietigen. In dit boek onthullen ze de empirische link tussen het oproepen van deze emoties en substantiële winstgroei.
Trefwoorden
klantbeleving emoties klantgerichtheid customer experience klantloyaliteit marketing klanttevredenheid klantpsychologie aankoopgedrag net promoter score klanten winnen klantenservice klantervaring verkopen emotionele marketing hersenwerking klantrelaties mond-tot-mondreclame gedragsbeïnvloeding klantstrategie crm klantfeedback servicepersoneel bedrijfsresultaten klantbehoeften emotionele waarde traditionele marketing
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. The DNA of the customer
3. The importance of the pre- and post-customer experience
4. The destroying cluster
5. The attention cluster
6. The recommendation cluster
7. The advocacy cluster
8. The link to financial performance via Net-promotor score
9. How to get things done
10. Show me the money – TNT case study
11. Some good advice
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan