

Understanding Islamic Finance
Gebonden Engels 2008 1e druk 9780470030691Samenvatting
In 'Understanding Islamic Finance' introduceert Mauhammed Ayub de essentiële elementen van de groeiende markt van Islamitische financiering, ook wel Halalbankieren genoemd. U krijgt een uitgebreide achtergrond bij het onderwerp, die verder wordt verhelderd met duidelijke beschrijvingen van alle belangrijke islamitische bankproducten en –processen.
- Bespreking van de principes van Islamitisch bankieren
- Een introductie van de sleutelproducten en procedures die internationale financiële instituten gebruiken of zouden kunnen gebruiken om te kunnen voldoen aan de eisen van de Sharia
- Een bespreking van de rol die Islamitisch bankieren zou kunnen spelen in de ontwikkeling van het financiële systeem en van de economie
- Praktische voorbeelden
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Inhoudsopgave
Foreword.
Preface.
Acknowledgements.
PART I FUNDAMENTALS.
1 Introduction.
2 Distinguishing Features of the Islamic Economic System.
3 The Main Prohibitions and Business Ethics in Islamic Economics and Finance.
4 The Philosophy and Features of Islamic Finance.
PART II CONTRACTUAL BASES IN ISLAMIC FINANCE.
5 Islamic Law of Contracts and Business Transactions.
6 Trading in Islamic Commercial Law.
7 Loan and Debt in Islamic Commercial Law.
PART III ISLAMIC FINANCE – PRODUCTS AND PROCEDURES.
8 Overview of Financial Institutions and Products: Conventional and Islamic.
9 Murabaha and Musawamah.
10 Forward Sales: Salam and Istisna'a.
11 Ijarah – Leasing 279.
12 Participatory Modes: Shirkah and its Variants.
13 Some Accessory Contracts.
14 Application of the System: Financing Principles and Practices.
15 Sukuk and Securitization: Vital Issues in Islamic Capital Markets.
16 Takaful: An Alternative to Conventional Insurance.
17 An Appraisal of Common Criticism of Islamic Banking and Finance.
18 The Way Forward.
Glossary.
References.
Arabic/Urdu References.
Suggested Further Reading.
Index.
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan