Mastering business in Asia: Negotiation
Paperback Engels 2005 9780470821718Samenvatting
Zakendoen in de 21e eeuw is steeds meer gericht op Azië. De totstandkoming van China en India, gecombineerd met de goede basis in de rest van het continent, betekent voor de rest van de wereld dat er onderhandelt moet worden met de beste onderhandelaars: de handelaren van Azië.
Peter Nixon heeft jarenlang individuelen en organisaties uit Azië en de rest van de wereld bestudeerd om de eigenschappen van succesvolle onderhandelaars te ontdekken. Het resultaat is het eerste onderhandelingsmodel, ontwikkeld in Azië en gebaseerd op succesvolle Aziatische onderhandelaars.
Het eerste deel van dit boek identificeert de eigenschappen van deze opmerkelijke onderhandelaars en geeft praktisch advies hoe zij nagestreefd kunnen worden. Het tweede deel biedt tips om uw eigen onderhandelingsstrategieën kunt verbeteren om te krijgen wat u wilt in iedere fase van een onderhandeling.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Preface
Acknowledgments
1. Negotiating in Asia: Introduction
2. Successful Negotiators and the Stages of Negotiation
3. The Preparation Stage
4. The Introduction Stage
5. The Objection Stage
6. The Creation Stage
7. The Contracting and Follow-up Stage
8. Communication
9. Tactics
10. Information
11. People
12. Situation
13. Conclusion
Appendix 1: Your negotiation Toolkit.
Appendix 2: Sample Negotiation Situations.
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan