Lees verder
Superfreakonomics
Global cooling, patriotic prostitutes and why suicide bombers should buy life insurance
Gebonden Engels 2009 1e druk 9780713999907Samenvatting
'Superfreakonomics' zal ook net als 'Freakonomics' de manier waarop we naar de wereld kijken veranderen. Het onthult onder andere waarom je eerder doodgaat als je dronken wandelt dan wanneer je dronken auto rijdt, waarom een prostituee eerder met een politieman het bed in duikt dan er door een gearresteerd wordt, en waarom terroristen makkelijker te vinden zijn dan u zich kunt voorstellen.
Deze 'freakquel' is nog doortastender, grappiger en verrassend dan zijn voorganger. Met hun vastberaden analyse geven Levitt en Dubner hun wijsheid door: ze stellen meer vragen, denken verder door en denken vooral anders. Want soms is de meest 'superfreaky' oplossing de simpelste.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Introduction: Putting the freak in economics
1. How is a street prostitute like a department-store Santa?
2. Why should suicide bombers buy life insurance?
3. Unbelievable stories about apathy and altruism
4. The fix is in - and it's cheap and simple
5. What do Al Gore and Mount Pinatubo have in common?
Epilogue: Monkeys are people too
Acknowledgements
Notes
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan