Lees verder


Gerrita van der Veen is partner bij marketingadviesbureau HIGHvalue waar zij verantwoordelijk is voor de ‘Connectivity’-trajecten, researchbased programma’s waarin de relatie tussen bedrijf en klant centraal staat.
Meer over de auteursSocial media? Social business!
De groei naar sociale volwassenheid
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789023254485Samenvatting
Uitgave in samenwerking met Stichting Management Studies
Social media is één van de belangrijkste recente ontwikkelingen die effect hebben op de bedrijfsvoering. Veel bedrijven zijn inmiddels al actief op social media. Voor de een is het een expliciete strategische keuze, de ander doet het om de boot niet te missen of 'omdat de klant dat van ons vraagt'. Voor de Stichting Management Studies is dit reden geweest om de vraag te stellen wat social media betekent voor bedrijven. Hoe kunnen zij social media toepassen in hun bedrijfsvoering?
Deze studie heeft een pragmatische insteek. We hebben kennis en ervaring opgehaald bij bedrijven. Waar lopen ze tegenaan, wat werkt wel, wat niet. Al die informatie wordt op wetenschappelijke wijze tegen het licht gehouden.
Dit boek beschrijft de groei van bedrijven naar sociale volwassenheid en dat betekent per definitie organisatieverandering. We zien de inzet van social media daarom ook als een innovatieproces en beschrijven dit proces aan de hand van drie fasen: pionieren, getting serious en succes met sociale media. Het biedt vele inzichten om de eigen leercurve te versnellen en risico's te minimaliseren.
Bedrijven hebben vragen variërend van "Moet ik er iets mee?" tot "Kan ik er nu eindelijk eens geld mee verdienen?" 'Social media? Social business!' geeft een onderbouwd antwoord op deze vragen, in welke fase van het proces de organisatie zich ook bevindt. Een must read voor managers die 'iets met social media moeten'!
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (3)
Over Gerrita van der Veen
Over Arne Maas
Over Anne-Marie Delfgaauw
Over Han Gerrits
Inhoudsopgave
1. Introductie
2. De waarde van social media
3. Pionieren
4. Getting serious
5. Succes met social media
6. Reflecties
Onderzoeksaanpak
Literatuur
Cases
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan