Hoe vind ik het?
zoeken, interpreteren en opzetten van fysiotherapeutisch onderzoek
Paperback Nederlands 2007 3e druk 9789031348589Samenvatting
Waar kan ik relevante wetenschappelijke informatie vinden en hoe moet ik deze bevindingen beoordelen op hun relevantie?Hoe vind ik het? biedt fysiotherapeuten (in opleiding) een eerste kennismaking met het zoeken en interpreteren van vakliteratuur, met name toegespitst op onderzoekesliteratuur.Veel aandacht wordt hierbij besteed aan het internet als informatiebron. Daarnaast wordt het opzetten en uitvoeren van onderzoek gedegen behandeld.De auteurs hebben zich gericht op een zo praktisch mogelijke weergave van de materie en gevem waar ,mogelijk relevante websites aan. Aan de hand van talrijke praktijkvoorbeelden zijn verschillende soorten onderzoek uitgewerkt. Elk hoofdstuk wordt voorafgegaan door doelstellingen en afgesloten met of meerdere opdrachten, wat het boek zeer geschikt maakt voor zelfstudie.De auteurs hebben zich gericht op een zo praktisch mogelijke weergave van de materie en gevem waar ,mogelijk relevante websites aan. Aan de hand van talrijke praktijkvoorbeelden zijn verschillende soorten onderzoek uitgewerkt. Elk hoofdstuk wordt voorafgegaan door doelstellingen en afgesloten met of meerdere opdrachten, wat het boek zeer geschikt maakt voor zelfstudie.De vele veranderingen rondom internet maakten deze herziening noodzakelijk. Bovendien is een hoofdstuk over cohortonderzoek toegevoegd en is een compleet nieuwe bijlage opgenomen met een samenvatting over het zoeken naar informatie op PubMed.
Specificaties
Lezersrecensies
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan