Lees verder


Koos de Wilt is cultureel ondernemer. Hij is opgeleid als jurist, marketeer en kunsthistoricus en is actief als uitgever, bladenmaker, filmmaker, conceptontwikkelaar en publicist. Eerder was hij was directeur van diverse uitgeverijen en een culturele instelling. De Wilt is adviseur op gebied van media.
Meer over Koos de WiltRembrandt INC.
Marktstrategieën van een genie
Paperback Nederlands 2006 1e druk 9789046801840Samenvatting
Wereldberoemd is Rembrandt van Rijn als schilder van onder andere De Nachtwacht, Het joodse bruidje en De Staalmeesters. Dat Rembrandt ook een succesvol zakenman was, is slechts bij weinigen bekend.
Hij noemde zich graag 'coopman', maar daarmee deed hij zichzelf tekort. Hij was een rasechte netwerker, kunsthandelaar, manager van een atelier, trainer en coach van ambachtslieden/kunstenaars, en niet in de laatste plaats een marketeer die zijn naam tot een waardevol en bekend merk wist te maken. Als CEO van Rembrandt Inc. was hij een cultureel ondernemer avant la lettre.
In dit boek wordt Rembrandt geanalyseerd aan de hand van hedendaagse marketing- en managementtheorieën zoals de concurrentiekrachten van Porter, de groeistrategieën van Ansoff, de 7 habits van Covey en de core competences van Ofman. Deze originele invalshoek biedt inspiratie aan hedendaagse ondernemers en managers, zowel in de culturele sector als daarbuiten.
Dit boek stond op de shortlist voor het Managementboek van het Jaar 2008.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Koos de Wilt
Inhoudsopgave
Deel 1 Rembrandt en zijn markt
1. De coopman Rembrandt
2. Kooplieden en kunst
Deel 2 Rembrandts marktstrategieën
3. Rembrandt als marketeer
4. Rembrandt als merk
5. Rembrandt als leider
Dankwoord
Literatuur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan