
Lees verder
Strategie is niet zo ingewikkeld als vaak gedacht wordt. Managers zouden er veel minder over moeten nadenken en veel meer moeten genieten van de voordelen die een goede strategie oplevert. Tony Manning brengt strategie terug tot waar het werkelijk om gaat: tien principes die ieder bedrijf zou moeten toepassen om te kunnen uitblinken. Geen quasi-filosofische beschouwingen, maar heel concrete, logisch op elkaar voortbouwende ideeën waarmee u maximale betrokkenheid en communicatie bereikt bij uw medewerkers, klanten, aandeelhouders en andere belanghebbenden.
Manning geeft u de twintig vragen die u voortdurend moet stellen en beantwoorden om succesvol te zijn. Vragen als: met wie moeten we praten? Wat worden onze meest cruciale investeringen? En wat is voor ons zo belangrijk dat het niet onderhandelbaar is? Hij maakt duidelijk dat het bepalen van eens strategie uiteindelijk neerkomt op communiceren. Een voortdurende dialoog waarmee de acties bepaald worden die de meerwaarde voor uw klanten betekenen en de winst voor uw onderneming. In feite komt strategie uiteindelijk neer op communiceren. Een voortdurende dialoog waarmee de acties bepaald worden die de meerwaarde voor uw klanten betekenen en de winst voor uw organisatie. In feite komt strategie neer op het beantwoorden van een simpele vraag: Hoe bepaal ik wat we gaan doen... en hoe krijgen we dat voor elkaar.