

Partha Dasgupta is hoogleraar economie aan de Universiteit van Cambridge en onderzoeker aan het St.
Meer over Partha DasguptaEconomie
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789089646934Samenvatting
Toenemende bevolkingsgroei, het milieu en armoede, het zijn maar drie onderwerpen die zijn te herleiden tot economie. In dit deel uit de serie Elementaire Deeltjes legt Partha Dasgupta, een wereldwijd erkende autoriteit op het gebied van economie, basisprincipes uit zoals efficiency, kapitaal, duurzaamheid, dynamisch evenwicht, eigendom, marktwerking en publieke goederen.
In dit boekje wordt inzichtelijk gemaakt hoe economische basisprincipes doorwerken in processen die een mensenleven vormgeven.
Dasgupta legt uit hoe het probleem van overbevolking ons op regionaal, nationaal en internationaal niveau raakt. Ook laat hij zien dat er in de economie oplossingen zijn voor menselijke problemen en biedt hij handvatten voor het ontwikkelen van beleid op dit punt.
"Geweldige inleiding die wiskundige en statistieke onderzoeksresultaten in recht voor zijn raap proza biedt" - Financial Times
Trefwoorden
economie duurzaamheid macro-economie bevolkingsgroei maatschappij marktwerking milieu kapitaal vertrouwen gemeenschappen efficiency publieke goederen huishoudens economische ontwikkeling bedrijven eigendom sociaal welzijn democratisch bestuur armoede overbevolking wetenschap technologie instituties dynamisch evenwicht internationaal economische basisprincipes beleid menselijke problemen nationaal regionaal
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Proloog
1. Macroeconomische geschiedenis
2. Vertrouwen
3. Gemeenschappen
4. Markten
5. Wetenschap en Technologie als instituties
6. Huishoudens en bedrijven
7. Duurzame economische ontwikkeling
8. Sociaal welzijn en democratisch bestuur
Epiloog
Illustratieverantwoording
Verder lezen
Index
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan