Lees verder


Frans, voormalig CEO, vereenvoudigt complexe leiderschapsuitdagingen. Als executive coach en ex-CEO helpt hij leiders en teams initiatieven en inefficiënties los te laten en zich te richten op wat écht telt. Met scherpe inzichten ontsluit hij hun volledige potentieel en stimuleert hij duurzame strategische vooruitgang door de balans tussen ambitie en haalbaarheid te bewaken. Publiceert in o.a. HBR
Meer over Frans van LoefStoppen met stapelen
Waarom zoveel organisaties overbelast zijn - en hoe je dat voorkomt
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2013 1e druk 9789089652034Samenvatting
Is uw organisatie ook stapelgek?! U hoort het overal om u heen: 'Ik ben nooit klaar', 'Er komt alleen maar werk bij', 'Het één is nog niet af of het volgende staat alweer voor de deur'. Organisaties zitten overvol, en toch lijkt dit als een gegeven te worden beschouwd. Er worden voortdurend nieuwe plannen en activiteiten gelanceerd. Dit 'stapelgedrag' heeft verstrekkende gevolgen: de focus verdwijnt, organisaties raken overbelast en resultaten verslechteren. In 'Stoppen met stapelen' leest u waarom zoveel organisaties stapelgek zijn en hoe u dit stapelen - via vijf eenvoudige stappen - kunt stoppen. Het vrijmaken van organisatiecapaciteit levert direct een aantal belangrijke voordelen op: een daling van de werkdruk, een flexibelere organisatie en een beter bedrijfsresultaat. Wie wil weten hoe u een organisatie met het aanwezige talent en de bestaande middelen snel en effectief kunt opschonen, leest dit boek! "Het is heel menselijk om steeds weer te stapelen. Maar dit juist niet doen geeft focus, energie en kracht. Dit boek biedt praktische handvatten om tegen je natuur in te gaan en vandaag nog te stoppen met stapelen. Een must-read!" - Bas van der Veldt - CEO en mede-eigenaar van AFAS Software "Een toegankelijk en pragmatisch boek dat stapelgedrag in organisaties op een verfrissende wijze aan de kaak stelt. Voor iedereen die slimmer wil omgaan met middelen, energie en tijd, om voor klanten het grote verschil te maken." - Rob Idink - Country Manager Printing & Personal Systems bij Hewlett-Packard Nederland
Trefwoorden
werkdruk prioriteiten focus stapelen stoppen persoonlijke effectiviteit organisatiecapaciteit ogsm leidinggeven besluitvorming timemanagement verandermanagement overbelasting schaarsteprincipe schapprincipe strategie businessmodel productiviteit nee zeggen klantgerichtheid executie ownership scorebord kpi time-out topprioriteit complexiteit agenda meetings e-mail
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Frans van Loef
Inhoudsopgave
1. Waarom zijn zoveel organisaties stapelgek?
1.1 Hoe ontstaat overbelasting?
1.2 Hoe herken je stapelgedrag?
1.3 Stapelen: de consequenties
1.4 Waarom wordt er niet ingegrepen?
1.5 Stoppen met stapelen!
2. Focus aanbrengen via topdoelstellingen (STAP 1)
2.1 Wat gebeurt er op dit moment?
2.2 De topdoelstellingen in beeld
2.3 Uitdagingen in de executiefase
In gesprek met… Benno Leester
3. Aansluiting in de organisatie (STAP 2)
3.1 Hoe mobiliseer je mensen?
3.2 Van topdoelstellingen naar acties
3.3 De kracht van een scorebord
3.4 Ownership: wie gaat het doen?
In gesprek met… Sander van der Laan
4. Ontstapelen: organisatiecapaciteit vrijmaken (STAP 3)
4.1 Waar is iedereen mee bezig?
4.2 Activiteiten indelen in drie groepen
4.3 GO, TIME-OUT of STOP doorvoeren
4.4 Defragmenteer je organisatie
4.5 Gedrag dat stoppen ondersteunt
In gesprek met… Carina Benninga
5. Stoppen en stapelen in balans (STAP 4)
5.1 Het schapprincipe
5.2 Het schaarsteprincipe
5.3 Hoe rem je het stapelgedrag van je baas?
5.4 Zeven persoonlijke effectiviteitstips
In gesprek met… Bas van der Veldt
6. Wat doe je met je vrijgekomen capaciteit (STAP 5)?
In gesprek met… Heleen Dura-van Oord
Samenvattend
Literatuur
Dankwoord
Over de auteur
Register
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan