

Remko van der Drift is directeur van het Instituut voor Faalkunde. Hij bouwt met passie aan een faalkundige samenleving. Waarin mensen imperfecties van zichzelf en anderen aanvaarden. Waarin mensen open zijn over mislukkingen. Waarin mensen fouten en falen benutten voor een mooiere wereld. Met meer ruimte voor leren, genieten, vernieuwen en compassie.
Meer over Remko van der DriftLeidinggeven met falen en opstaan
Zo bouw je aan een faalkundige cultuur
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789089657718Samenvatting
'Fouten maken mag' is een filosofie die veel mensen in organisaties wel snappen, maar die in de praktijk opvallend vaak ontbreekt. Veel leiders, jij misschien ook, weten heel goed dat je het beste leert van fouten. Maar hun gedrag vertelt een ander verhaal: het is hier een prachtig ‘Vlekvrij-Wonderland’. Strak georganiseerd, foutloos en alles onder controle.
Maar onder dat glimmende oppervlak groeien perfectiestress, stilstand en torenhoge verwachtingen. Mensen zwijgen en vegen fouten onder het tapijt. En de innovatie? Die stokt. Niet omdat mensen niet willen, maar omdat ze geen ruimte voelen om fouten te maken
Dit boek helpt je om die ruimte wél te maken. Het is een praktische toolbox vol scherpe inzichten, concrete tips en veel oefeningen waar je vandaag al mee aan de slag kunt, om te bouwen aan een faalkundige cultuur.
Zo’n cultuur is sexy en goud waard. Want de sfeer die je ermee neerzet, maakt of breekt de werkdag van al je medewerkers. Als die sfeer goed is, vliegen de energie en motivatie omhoog. Er is meer initiatief en lef om nieuwe dingen te proberen. Daarbij gaan je medewerkers natuurlijk ook af en toe grandioos onderuit. Prima! Want precies daar begint de échte ontwikkeling van jouw team en organisatie. En o ja, voor de nuchtere lezer: een faalkundige cultuur is ook gewoon efficiënt. Wie onnodige perfectie durft los te laten, bespaart tijd, voorkomt stress en houdt geld over.
Specificaties
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan