Lees verder
Facebook - Achter de schermen
Paperback Nederlands 2020 1e druk 9789400508767Samenvatting
Toen Mark Zuckerberg op zijn universiteitscampus een website begon als sociaal netwerk kon niemand vermoeden dat die zou uitgroeien tot het grootste socialmediaplatform met bijna drie miljard gebruikers en een van de grootste bedrijven ter wereld met een waarde van meer dan 576 miljard dollar.
Het bedrijf is machtig en alomtegenwoordig. Maar het is de laatste jaren ook kwetsbaar geworden door allerlei controverses: de beïnvloeding van verkiezingen, de verspreiding van fake news, de bescherming van de data van gebruikers en de groeiende onvrede over de acties van de oprichter en CEO.
Dankzij exclusieve toegang beschrijft Steven Levy de geschiedenis van het bedrijf dat de wereld veranderde.
Trefwoorden
facebook mark zuckerberg social media ondernemerschap technologie desinformatie privacy verkiezingen internet technologiebedrijven ondernemingsbiografie algoritmes nepnieuws digitale wereld cambridge analytica sheryl sandberg data technologie-ethiek bedrijfscultuur politieke invloed digitale transformatie regulering haatspraak newsfeed startups technologiegeschiedenis identiteit gebruikersgegevens contentmoderatie
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Deel 1
1 Zucknet
2 De adviesraad
3 Thefacebook
4 Casa Facebook
5 Moreel dilemma
6 Het Boek der veranderingen
Deel 2
7 Platform
8 Pandemie
9 Sheryl World
10 Groei!
11 'Move fast and break things'
12 Paradigmaverschuiving
13 De toekomst kopen
Deel 3
14 Verkiezingen
15 De P van Propaganda
16 Incompetente bende
17 'The Ugly'
18 Integriteit
19 Het volgende Facebook
Epiloog
Dankwoord
Noten
Register
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan