De nationale veerpontjestoerfietsroute
Van Noord- naar Zuid-Nederland met 49 veerpontjes
Paperback NL 2024 1e druk 9789464913057Samenvatting
Op water kun je niet fietsen, maar fietsen in de buurt van water geeft het fietsen wel altijd een extra dimensie. Daar waar water en land bijeenkomen, daar creëert het z’n eigen speciale magie. Dat geldt voor de kust, de zee, maar dat geldt ook voor meren, rivieren, kanalen. In hete zomermaanden is het gevoel van water in de buurt bijna een essentie voor het fietsplezier. De Nationale Veerpontjestoerfietsroute gooit hier nog een schepje bovenop. De prachtigste fietspaden over oude rivierdijken, door waterrijk polderlandschap en langs oude stadjes en steden die hun bestaan danken aan hun ligging aan het water, worden met elkaar verbonden door 49 veerpontjes. De Nationale Veerpontjestoerfietsroute is de eerste uitgebreide, meerdaagse fietstoertocht met als leidend thema: het oversteken van waterwegen met veerpontjes.
De route beslaat 500 kilometer, verdeeld over 9 dag-etappes, en loopt van Leeuwarden naar Maastricht. In Friesland doorkruisen we het merengebied met z’n talrijke toeristische fietsveerpontjes. Daarna gaan we dwars door de Weerribben en komen over het Kampereiland uit bij de IJssel. Van deze rivier volgen we de loop tot de oorsprong en steken via de Nederrijn over naar de Maas, die ons 170 kilometer lang begeleidt tot de finish in Maastricht. Het fietsen van deze route leert je Nederland weer net op een andere manier kennen. Dit boek vertelt u het verhaal en nodigt u uit het zelf te beleven.
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan