Toekomstboek(en) / Future Book(s)
Over (kunst)publicaties en uitgeven / Sharing Ideas on Books and (Art) Publishing
Paperback Nederlands 2023 1e druk 9789493246270Samenvatting
Wat is de toekomst van het boek? En wat specifiek is de toekomst van het kunst-, ontwerp-, architectuur- en cultuurkritiekboek?
Aan een groot aantal Nederlandse en internationaal betrokkenen is gevraagd om op die kwestie te reageren. Journalisten, kunstenaars, architecten, curatoren, vertalers, ontwerpers, filosofen, sociologen, docenten, boekwetenschappers, uitgevers, drukkers, distributeurs, boekverkopers, (kunst-)historici, critici, beleidsmakers, redacteuren, studenten en vele anderen hebben met verve hun visie hierop gegeven; vijf, twintig of tweeënzeventig jaar (naar het jaar 2100) vooruitkijkend.
Soms utopisch, wild fantaserend, soms met denkbare scenario’s, in tekst en beeld, opwindend voor iedereen die van boeken houdt en/ of met boeken en cultuurinhoud werkt. Elk katern van deze uitgave is door een andere jonge ontwerper vormgegeven, om de breedte en diversiteit te vieren. Thema’s: Aandacht, Ambacht, Creativiteit, Conflict, Diversiteit, Duurzaamheid, Ecologie, Generaties, Geschiedenis, Humor, Innovatie, Interpreteren, Kleur, Maatschappij, Milieu, Politiek, Rentmeesterschap, Samenwerken, Soft Power, Techniek, Tempo, Vertalen, Zuurstof.
Specificaties
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan