OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Algemeen management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Algemeen management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over managementvaardigheden. Van teamrollen van Belbin tot gespreksvoering en Quinn. Kortom alles voor managers en leidinggevenden.
    Pagina 64 van 3.301 resultaten
    recensie
    Algemeen management
    10 april 2018
    Ronald Buitenhuis
    1-2 minuten leestijd
    Er zijn talloze problemen, maar er zijn maar drie stijlen om ze op te lossen. De analytische stijl, de besluitvormingsstijl, en ten slotte de stijl van design thinking. Deze laatste stijl gaat niet uit van problemen, maar van het creëren en testen van oplossingen.
    interview
    Algemeen management
    8 april 2018
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Wie de agile-klok wel heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt, is na lezing van de Toolkit voor agile leiders helemaal bij, én kan direct aan de slag. Een gesprek met schrijver Peter Koning over de do’s en dont’s van agile leidinggeven.
    recensie
    Algemeen management
    6 april 2018
    Han van der Pool
    1-2 minuten leestijd
    Dit nieuwe boek van onderzoeksjournalist Olivier van Beemen is het resultaat van vijf jaar onderzoek en uitvoerige gesprekken met de directie van Heineken. Het is een vervolg op het veelgeprezen Heineken in Afrika, dat werd genomineerd voor de Lira Scherpenzeel Prijs.
    interview
    Algemeen management
    5 april 2018
    Hans van der Klis
    6-9 minuten leestijd
    Ruim tien jaar na de verschijning van van Kloteklanten 1.0, met een update 2.0 in 2013, is Egbert Jan van Bel terug met een geheel nieuw boek: Kloteklanten 3.0. Aan de hand van de ervaringen van vijf winnaars van de prijs voor het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland concludeert Van Bel dat ware klantvriendelijkheid stevig ingebed moet zijn in de bedrijfscultuur. ‘Een fout rechtzetten is moeilijker dan tien jaar geleden.’
    recensie
    Algemeen management
    3 april 2018
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    In Kloteklanten 3.0 lees je wat je moet doen om het meest klantvriendelijke bedrijf van Nederland te worden. Het beschrijft de ontwikkelingen op het gebied van klantvriendelijkheid en bevat een groot aantal voorbeelden, adviezen en tips van winnaars van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland.
    preview
    Algemeen management
    3 april 2018
    Maurice Jonkers
    3-4 minuten leestijd
    Chemische Binding is een atypisch managementboek. Ik heb gekozen voor een meer mystieke verhalende vorm in plaats van een lesgevend referaat. Met Chemische Binding is er een nieuw genre geschapen en wel geromantiseerde non-fictie.
    nieuws
    Algemeen management
    29 maart 2018
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Daniel Pink behoort wel tot één van de meest gelezen managementauteurs. Zijn boeken als Verkocht en Drive hebben een groot publiek bereikt. De formule is helder: één duidelijk thema, (semi) wetenschappelijke artikelen, en een reeks aan handzame tips. Deze kunnen direct worden toegepast. En nog vlot en leesbaar geschreven. In die formule is ook zijn recentste boek Het juiste moment (‘De wetenschap achter timing’) opgebouwd.
    recensie
    Algemeen management
    29 maart 2018
    Nico Jong
    1-2 minuten leestijd
    We zijn bezig een grote omslag te maken van de klassieke maatschappij naar de digitale samenleving. Deze transitie is een faseovergang. Peter Hagedoorn vergelijkt die in zijn boek met de overgang van ijs (vast, structuur) naar water (vloeibaar, mobiel).
    interview
    Algemeen management
    27 maart 2018
    Bert Peene
    5-6 minuten leestijd
    Organisaties winnen aan slagkracht als directie en management de moed hebben de hiërarchie los te laten en de ‘business’ terug te geven aan de mensen van wie het feitelijk is: de professionals. Die boodschap staat centraal in Doe-het-zelf leiders - De hiërarchie voorbij van Hans Begeer. Zelfsturing is het credo in een wereld die soms letterlijk dagelijks verandert. Mits het grondig wordt aangepakt.
    nieuws
    Algemeen management
    27 maart 2018
    Daniëlle de Jonge
    3-4 minuten leestijd
    Uit 54 bijzonder goede boeken de vijf exemplaren kiezen die daar nog met kop en schouders boven uit steken. Een pittige klus waar we als jury vol energie indoken.
    recensie
    Algemeen management
    21 maart 2018
    Sjors van Leeuwen
    4-6 minuten leestijd
    Uber is hip. Tegenwoordig hebben we een ‘Uber’ voor alles. Denk aan maaltijdbezorger Deliveroo of schoonmaakplatform Helpling. Dat klinkt goed, gemak dient immers de mens. Of toch niet? Staan we wel voldoende stil bij de grote (negatieve) invloed van de ‘on demand’-economie op ons leven?
    recensie
    Algemeen management
    20 maart 2018
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Alles is agile tegenwoordig, zelfsturing lijkt passé. Hans Begeer pleit in zijn boek Doe-het-zelf leiders - De hierarchie voorbij voor een terugkeer. Mits dat kiezen voor zelforganisatie onder meer betekent dat aan een aantal basisvoorwaarden is voldaan, te beginnen met de juiste mindset van het managementteam.
    preview
    Algemeen management
    16 maart 2018
    Rens Lieman
    3-5 minuten leestijd
    Een taxi bestellen we via Uber, een schoonmaker via Helpling en een maaltijd via Deliveroo — welkom in de ‘on demand-economie’. Met één druk op de knop krijgen we wat we willen, wanneer we dat willen.
    recensie
    Algemeen management
    16 maart 2018
    Han van der Pool
    2-3 minuten leestijd
    Verbeterde theorieën over effectief leiderschap zijn nog volop in ontwikkeling. De auteurs Ron Meyer en Ronald Meijers stellen in hun Leadership Agility dat succesvolle leiders ‘agile’ moeten zijn.
    recensie
    Algemeen management
    15 maart 2018
    Henny Portman
    2-3 minuten leestijd
    Johanneke de Lint, Thijs Kraassenberg en Roelof Benthem hebben het boek Canvas Omgevingsmanagement – Samen goed voorbereid richting stakeholders geschreven. Een boek in de stijl van het Project en Programma Canvas.
    preview
    Algemeen management
    14 maart 2018
    Martin Waaijer
    2-3 minuten leestijd
    Een slimme manager is lui. Lui zijn vereist dat je dingen loslaat en niet te druk bent, zodat je tijd hebt voor de dingen die ertoe doen.
    recensie
    Algemeen management
    13 maart 2018
    Frank van Kuijck
    2-4 minuten leestijd
    Hoe vat je een boek samen wat bestaat uit circa 110 bijdragen van diverse toppers in sport, onderwijs of bedrijfsleven? Zeker als daarbij ook nog de nodige persoonlijke noten en bijdragen van de auteur zijn opgenomen?
    recensie
    Algemeen management
    13 maart 2018
    Henny Portman
    2-3 minuten leestijd
    Zojuist heb ik het boekje Agile werken in 60 minuten van Rob van Lanen en Rini van Solingen in een klein uurtje uitgelezen.
    interview
    Algemeen management
    12 maart 2018
    Paul Groothengel
    5-7 minuten leestijd
    Mede dankzij algoritmes wordt onze samenleving steeds slimmer. Maar ook complexer. Wat te doen? Het advies van KPMG-consultant Sander Klous in Vertrouwen in de slimme samenleving: do it ‘MAD’, oftewel Modulair, Agile en Decentraal.
    Interview
    Algemeen management
    8 maart 2018
    Bert Peene
    7-9 minuten leestijd
    Een aanspreekcultuur is goed voor de productiviteit van een organisatie. De omzet gaat omhoog, verzuimcijfers omlaag. Logisch dus dat zo’n beetje iedere manager niets liever wil dan ervoor te zorgen dat aanspreken normaal is. En toch gebeurt dat veel te weinig. In haar boek Aanspreken! Gewoon doen! (‘Hoe je nou écht een aanspreekcultuur creëert’) legt Gytha Heins uit hoe die merkwaardige contradictie te verklaren is én hoe je daadwerkelijk voor een aanspreekcultuur kunt zorgen.

      Personen

        Trefwoorden