OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Organisatiekunde

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Organisatiekunde

    Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiekunde. Van organisatiecultuur en lerende organisaties tot KPI's. Alles voor professionals die bezig zijn met organisaties.
    Pagina 21 van 1.786 resultaten
    recensie
    Organisatiekunde
    15 november 2019
    Henny Portman
    4-5 minuten leestijd
    Salim Ismail wrote, together with Yuri van Geest and Michael S. Malone, Exponential organizations – Why new organizations are ten times better, faster, and cheaper than yours (and what to do about it). 
    recensie
    Organisatiekunde
    11 november 2019
    Peter Streefkerk
    4-5 minuten leestijd
    In Wie niet tech is, is gezien behandelt Martijn Vet zes basistechnologieën die er mede de oorzaak van zijn dat er grote veranderingen in ons dagelijks leven aanstaande zijn: robotisering, big data, kunstmatige intelligentie, blockchain, internet of things en virtual reality/augmented reality.
    preview
    Organisatiekunde
    11 november 2019
    Ben Kuiken
    3-4 minuten leestijd
    Heb je het druk? Heb je het gevoel dat je voortdurend achter de feiten aanholt? In zijn nieuwe boek De Organisatiefilosoof helpt Ben Kuiken je om anders te denken, anders te kijken en anders te praten over organisatieproblemen.
    recensie
    Organisatiekunde
    5 november 2019
    Liesbeth Tettero
    3-4 minuten leestijd
    Onze hersenen zijn een grote remmende kracht bij het leren! In Breinopeners legt hersendeskundige Ria van Dinteren uit hoe dat komt, en gelukkig ook wat je kunt doen om je hersenen wél in de leerstand te krijgen.
    recensie
    Organisatiekunde
    4 november 2019
    Thomas Cech
    2-3 minuten leestijd
    Er zijn veel boeken over klant centraal stellen, customer experience en andere vormen van klantgericht ondernemen. De boeken van de Haan en Thomassen passen in deze filosofie. In Excelleren in service presenteren ze een totale commerciële strategie.
    interview
    Algemeen management
    28 oktober 2019
    Ronald Buitenhuis
    4-6 minuten leestijd
    Zet een team op een hoge berg en grote kans dat er ruzie in de tent ontstaat. Niet omdat klimmers ruziezoekers zijn, maar omdat je er op het scherpst van de snede leeft en genadeloos met elkaar wordt geconfronteerd. Juist bij alpinisme, waar je elkaar blind moet vertrouwen, draait alles om teamwork, stelt Katja Staartjes in haar nieuwe boek Topteams.
    recensie
    Organisatiekunde
    25 oktober 2019
    Peter de Roode
    3-5 minuten leestijd
    Dit boek is het verslag van een driejarig onderzoek van de auteur onder zo’n vijftig organisaties naar het zogenaamde ‘cyane bewustzijn’.
    preview
    IT-management / ICT
    11 oktober 2019
    Eric de Groot
    3-4 minuten leestijd
    We leven in een tijd van ongekende turbulentie. De ene verandering werkt als een katalysator voor de andere. Bedrijven hebben moeite om zich in deze wereld staande te houden.
    interview
    Organisatiekunde
    4 oktober 2019
    Paul Groothengel
    3-4 minuten leestijd
    Wil je met succes veranderen, geef medewerkers dan ruimte. Zij zoeken immers naar zingeving, en dus naar een omgeving waarin ze ruimte krijgen voor zelfontplooiing en initiatief nemen, stelt managementconsultant en bestsellerauteur Arend Ardon. Maar hoe organiseer je dat?
    recensie
    Leiderschap
    2 oktober 2019
    Ernst Verrijk
    5-7 minuten leestijd
    Waarom is de ene organisatie succesvoller dan de andere? Over het antwoord op die vraag zijn bibliotheken volgeschreven. Wat is die gouden succesformule? Businessconsultant Jan-Dirk den Breejen geeft toe wat bijna niemand heeft willen zeggen: die formule is er niet. Natuurlijk zijn er wel succesfactoren te benoemen. De belangrijkste? Dat zijn wij, de mensen.
    recensie
    Organisatiekunde
    1 oktober 2019
    Henny Portman
    4-6 minuten leestijd
    Aaron Dignan laat in zijn boek Brave New Work zien hoe hij aankijkt tegen evolutionaire (wendbare) organisaties en wat je kan doen om ook een wendbare organisatie te worden.
    interview
    Ondernemen
    30 september 2019
    Lex van Almelo
    5-7 minuten leestijd
    In De Nieuwe Professional Firm schrijven hoogleraar Strategisch Management en Innovatie Henk Volberda en organisatieadviseur Rob Wagenaar samen met consultant Martijn van der Mandele op basis van hun onderzoek in Nederland, Engeland en de Verenigde Staten wat advocaten- en accountantskantoren en organisatieadviesbureaus moeten doen om de disruptieve ontwikkelingen te overleven. ‘De nieuwe generatie heeft geen zin om tien jaar lang te buffelen voor een partner.’
    recensie
    Organisatiekunde
    25 september 2019
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Gedateerde organisaties doen niet meer wat ze moeten doen, door de toenemende complexiteit. We hebben te weinig tijd om ons werk te doen, maar plannen de agenda wel vol met vergaderingen.
    interview
    Algemeen management
    18 september 2019
    Ronald Buitenhuis
    4-5 minuten leestijd
    Er is weer een mooie line-up voor de zesde editie van het seminar Veranderkracht. Van tribes en speedboten tot vucajazz, en van A.I. tot het Westland als apotheek van de wereld. Inhoudelijke state- of-the-art managementtheorie afgewisseld met zintuigelijke ervaringen van smaak, geur en gehoor. Een seminar over de meest actuele wijzen om te overleven in de digitale transitie. ‘Veranderen is niet langer van klusje naar klusje met daartussen een stabiele fase, het is een constant bewegen.'
    interview
    Algemeen management
    18 september 2019
    Lex van Almelo
    5-7 minuten leestijd
    Al rond 1970 speelde acteur Ton van Duijnhoven in het satirische programma Hadimassa een partyrobot. Een halve eeuw later vervullen robots hele simpele informatietaken bij de receptie van banken, op grote evenementen of winkels in Japan. In Artificial intelligence in actie schrijft consultant Muriël Serrurier Schepper, samen met AI-ontwerper/bouwer Taco Hiddink, wat je wel en niet kunt met AI en wat de succesfactoren zijn om het toe te passen in een organisatie.  ‘Je moet eerst begrijpen wat AI is voordat je zelf ideeën kunt verzinnen.’
    recensie
    Algemeen management
    17 september 2019
    Rick Lindeman
    1-2 minuten leestijd
    Kyteman heeft de laatste jaren alle podia en festivals waar hij optrad tot een feestje gemaakt. Van North Sea Jazz tot Pinkpop sprong iedereen met zijn orkest mee. Zijn live jamsessies maken iedereen vrolijk.
    recensie
    Algemeen management
    28 augustus 2019
    Edwin Tuin
    In ongeveer 300 pagina schrijft Jitske Kramer in Jam Cultures over diversiteit en inclusie. Al jammend en improviserend dealen met diversiteit en streven naar meer inclusie en dus meedoen, meepraten en meebeslissen ofwel co-creatie.
    interview
    Algemeen management
    24 augustus 2019
    Ronald Buitenhuis
    7-10 minuten leestijd
    We hebben last van een ‘inclusieparadox'. We willen graag anders, maar houden toch vaak vast aan het oude. We klonen onszelf graag. Zoeken 't liefst ‘gelijksoortigen'. Ons leven is als een orkest dat keurig noten van bladmuziek speelt. Altijd hetzelfde. Jitske Kramer pleit in haar nieuwe boek Jam Cultures juist voor gestructureerde chaos. Kramer: ‘In jamsessies wisselt leiderschap steeds en is muziek nooit hetzelfde.'
    recensie
    Ondernemen
    21 augustus 2019
    Rudy Kor
    4-5 minuten leestijd
    De drie auteurs analyseren wat de disruptie in het werk van advocatuur, accountancy, advies en andere professionals veroorzaakt en beschrijven een nieuw organisatiemodel die de toekomst zeker moet stellen. Ze stellen dat de oude archetypen (ze onderkennen er vijf) van professionele diensten steeds minder voldoen: de gentlemen's club is te star; de corporation is niet meer slagvaardig; allianties en flexfirms zijn te verblijvend en te veel gericht op de korte termijn; Brains en in-house services zijn voor professionals ook geen bevredigende oplossing.
    preview
    Ondernemen
    7 augustus 2019
    Rob Wagenaar
    5-8 minuten leestijd
    Het zijn boeiende tijden waarin we leven. Nou wordt dat in elke tijd geclaimd, maar voor professional service firms lijken de ontwikkelingen nu cruciaal.

      Personen

        Trefwoorden