OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Organisatiekunde

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Organisatiekunde

    Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiekunde. Van organisatiecultuur en lerende organisaties tot KPI's. Alles voor professionals die bezig zijn met organisaties.
    Pagina 85 van 1.786 resultaten
    achtergrond
    Organisatiekunde
    10 augustus 2004
    Teun van Aken
    9-13 minuten leestijd
    recensie
    Algemeen management
    15 juli 2004
    Carolien de Monchy
    3-4 minuten leestijd
    De eerste druk van dit boek verscheen in 1994. De focus ligt op de vraag: gegeven een organisatiedoel, hoe weet je dan als manager of je op de goede weg bent? En vervolgens kreeg de lezer een prachtige set instrumenten in handen. 
    recensie
    Organisatiekunde
    14 juli 2004
    Bert Peene
    'Soms werken organisaties zonder een communicatieplan,' schrijft Michels in het Woord vooraf van zijn 'Communicatieplanner'. "Ze hebben het zo druk dat er geen tijd is of wordt vrijgemaakt om de visie voor de toekomst op papier te zetten." Je kunt dat de positieve benadering noemen. Is niks mis mee, maar ik kom het vaak anders tegen. Veel organisaties vinden het simpelweg niet belangrijk genoeg om tijd uit te trekken voor een serieuze bezinning op een gedroomde toekomst. Ze gaan er met z'n allen flink tegenaan en zien dan we wel waar ze uitkomen. Maar goed, wie zich in de korte karakteristiek van Michels herkent, krijgt in ieder geval met dit boekje een instrument aangereikt waarmee in betrekkelijk korte tijd prima resultaten kunnen worden geboekt. Een gebrek aan tijd mag nu geen excuus meer zijn.
    recensie
    Organisatiekunde
    7 juli 2004
    Jaap Hollaar
    2-3 minuten leestijd
    Wilt u uitvoering geven aan prestatieverbeteringen binnen uw organisatie en bent u geïnteresseerd in welke instrumenten u op het juiste moment moet gebruiken of u bent bezig met het Six Sigma-programma? Dan heeft u met het boek '111 Instrumenten voor kwaliteitsverbetering' een goed boek in handen!
    achtergrond
    Organisatiekunde
    11 mei 2004
    François Roumen
    9-13 minuten leestijd
    recensie
    Organisatiekunde
    26 april 2004
    Paul Breman en Claire Nutters
    2-3 minuten leestijd
    Bent u geïnteresseerd in kostenbesparing en kwaliteitsverbetering van ondersteunende en administratieve processen door de invoering van een shared service center bij uw organisatie? Dan heeft u met het boek 'Shared Service Centers' van Hans Strikwerda een uitstekend boek in handen! Het boek geeft een volledig overzicht van alle ins en outs van de organisatie, besturing en exploitatie van shared service centers (ssc). Enige kennis van de bedrijfseconomische principes is wel een voorwaarde om het boek volledig op zijn waarde te kunnen schatten.
    recensie
    Organisatiekunde
    14 april 2004
    Remko van der Honing
    3-4 minuten leestijd
    Steeds meer gepromoveerden op het gebied van organisatie- of bedrijfskunde geven een populaire versie of handelseditie uit van hun proefschrift in de vorm van een managementboek. Zo ook Rob Land die onderzoek deed naar het management binnen een organisatie waar zelfsturing wordt toegepast.
    interview
    Organisatiekunde
    30 maart 2004
    Annegreet van Bergen
    9-13 minuten leestijd
    Op weg naar mijn afspraak met Teun van Aken stel ik me een gewetensvraag. Hoeveel procent van mijn denkkracht heb ik voor dit interview nodig? Ik schat slechts een beperkt percentage.
    achtergrond
    achtergrond
    Algemeen management
    30 maart 2004
    Hans Hummel
    8-11 minuten leestijd
    recensie
    Organisatiekunde
    4 maart 2004
    Remko van der Honing
    3-4 minuten leestijd
    'Ontsnappen uit S-catraz', is een aansprekende titel, aangescherpt met de ondertitel 'Always change a winning team'. Dat belooft wat! De titel en subtitel geven aan dat gebroken dient te worden met gangbare inzichten om voortdurend succesvol te kunnen zijn. Na het lezen van de inleiding van het boek kan de moed de lezer echter in de schoenen zakken. Er wordt gesproken over het gebruik van psychoanalyse, ethologie, attachment en exploratie binnen management. Een academische beschouwing, die moeilijker leest dan de rest van het boek.
    recensie
    Organisatiekunde
    13 januari 2004
    Karien Jansen
    Ik g
    recensie
    Organisatiekunde
    13 januari 2004
    Jo Bos
    Ik g
    recensie
    Organisatiekunde
    13 januari 2004
    Hans-Peter Ponten
    Ik g
    recensie
    Organisatiekunde
    12 januari 2004
    Frank Backer
    2-3 minuten leestijd
    Panta Rhei: alles stroomt, alles is proces. Procesmanagement pas je toe als het proces niet goed verloopt. Complexe bestuurlijke besluitvormingsprocessen met een veelheid van belangen en stakeholders lenen zich goed voor procesmanagement. De andere betekenis van procesmanagement is het doorlichten en verbeteren van primaire en ondersteunende processen binnen organisaties. 
    achtergrond
    achtergrond
    Organisatiekunde
    1 oktober 2003
    Peter de Roode
    8-12 minuten leestijd

      Personen

        Trefwoorden