OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Strategisch management
Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiestrategie. Van Business Model Canvas en HPO tot scenarioplanning. Voor wie met de toekomst van organisaties bezig is.
Pagina 36 van 1.426 resultaten
recensie
Strategisch management
23 januari 2017
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
Van sommige boeken vraag je je af waarom ze in boekvorm zijn uitgegeven. Vanwege de rijke inhoud die meer recht doet aan meer interactie. De plug&play organisatie is zo’n boek.
recensie
Strategisch management
20 januari 2017
Nico Jong
3-4 minuten leestijd
We werken in deze tijd aan vraagstukken die in toenemende mate complex zijn. Complexiteit is moeilijk te managen, te structureren en uit te leggen – en toch kunnen we haar niet negeren en haar ook niet platslaan zonder ons werk triviaal te maken.
preview
Strategisch management
20 januari 2017
Brechtje de Leij
3-4 minuten leestijd
In Mobiele Eenheid helpt Brechtje de Leij je met duidelijke voorbeelden en praktische tips om je business klaar te maken voor het huidige mobiele tijdperk. Een preview.
recensie
Strategisch management
11 januari 2017
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
Een goede strategie opstellen is één ding, maar een strategie succesvol uitvoeren is hele andere koek. Dat blijkt uit tal van onderzoeken en de dagelijkse praktijk. Het merendeel van de organisaties worstelt met de executie van hun strategie waardoor strategieën mislukken of veel minder opleveren dan gedacht. Met alle nadelige gevolgen van dien. Strategie=Executie geeft je een groot aantal handvatten om de executie van jouw strategie met succes aan te pakken.
interview
Strategisch management
6 januari 2017
Hans van der Klis
3-4 minuten leestijd
Twee jaar na zijn succesvolle essay Het nieuwe normaal heeft Jacques Pijl een nieuw boek geschreven: Strategie = Executie. Zijn ambitie is hoog: met het in het boek uitgewerkte raamwerk wil hij bestuurders, professionals en ondernemers helpen beter te worden in strategie-executie.
recensie
Strategisch management
3 januari 2017
Rein Hof
2-3 minuten leestijd
Toen ik de titel van Esther Sluijs De Feel Good factor las dacht ik: ‘Weer een zweverig boek met leuke ideeën die nergens op gebaseerd zijn.’ En wat had ik het verkeerd!
interview
Strategisch management
3 januari 2017
Erik de Vries
5-7 minuten leestijd
Ondernemer, architect en innovator Thomas Rau, door Trouw onlangs op de tweede plek van hun duurzame Top 100 geplaatst, schreef met Material Matters een boek over het failliet van onze lineaire verdienmodellen en lanceert als tegenhanger hiervan zijn zogeheten Turntoo-model, waarmee de klant pas echt op zijn wenken bediend wordt en onze planeet wordt ontzien.
interview
Algemeen management
2 januari 2017
Paul Groothengel
5-7 minuten leestijd
Het vierluik is compleet. Na drie boeken over ‘briljante businessmodellen’, toegepast op finance en zorg, sluiten Jeroen Kemperman, Jennifer op ’t Hoog en Jeroen Geelhoed hun reeks af met Briljante businessmodellen in food. Met als hamvraag: hoe maak je gezond en duurzaam eten betaalbaar en schaalbaar?
column
Strategisch management
20 december 2016
Ger Post
4-5 minuten leestijd
De obsessie met winnaars zorgt voor verkeerde analyses van successen. ‘Benader je successen met evenveel scepsis als je overwinningen.’
preview
Strategisch management
15 december 2016
Marjan Schils
3-5 minuten leestijd
In tien stappen naar zinvol digitaal werken. Marjan Schils en Patricia Croese laten in Digitale transformatie - Zo doe je dat zien dat het kan én hoe het kan. Een preview.
recensie
Strategisch management
9 december 2016
Robert Buisman
3-4 minuten leestijd
‘Practise what you preach’ moet Monique Juffermans gedacht hebben toen ze dit boek schreef. Of zou ik moeten zeggen: toen ze dit boek creëerde. Want dat Het ei van Columbus meer is dan een (management)boek alleen, staat als een paal boven water.
preview
Strategisch management
1 december 2016
Esther Sluijs
3-4 minuten leestijd
‘Emotie = Business’ is in essentie zo simpel als het klinkt: meer aandacht voor emotie en het geven van een goed gevoel aan anderen heeft een positief effect op het totale resultaat. Dat dit in de praktijk niet zo eenvoudig ligt, is precies de reden waarom ik De Feel Good-factor geschreven heb.
nieuws
Mens en maatschappij
1 december 2016
Jeroen Ansink
4-5 minuten leestijd
Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? 'Onze man in de VS' Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
recensie
Strategisch management
24 november 2016
Louis Thorig
4-6 minuten leestijd
Bij strategisch management streeft een organisatie voortdurend naar een evenwicht tussen enerzijds het ontdekken van competitieve voordelen en anderzijds het ontwikkelen en uitoefenen van de gepaste competenties die daarvoor nodig zijn.
interview
Strategisch management
21 november 2016
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Twaalf technologische krachten zullen onze samenleving de komende dertig jaar fundamenteel transformeren, zegt Wired-oprichter Kevin Kelly in The Inevitable. Deze metatrends zelf zijn onvermijdelijk, maar de precieze invulling daarvan is dat niet. ‘De enige manier om technologische veranderingen te sturen, is door ze te omarmen.’
preview
Strategisch management
9 november 2016
Arjan Polhuijs
4-6 minuten leestijd
Innoveren doe je omdat je wilt groeien, maar dan wel groei die blijvend is en een waarde heeft voor iedere stakeholder: De aandeelhouder, de werknemer, de consument en de rest van de wereld. Alleen dan is de innovatie zinvol en leidt dit tot groei die waardevol is voor iedereen.
recensie
Strategisch management
8 november 2016
Rein Hof
5-6 minuten leestijd
Al in 2014 publiceerden de auteurs Jo Caudon en Dado Van Peteghem het boek met de duidelijke titel Digital transformation. Bereid je organisatie voor op de toekomst.
preview
Algemeen management
7 november 2016
Jeroen Kemperman
3-4 minuten leestijd
In november verschijnt het 4e deel in de reeks Briljante businessmodellen. Dit keer zoomen de auteurs in op de foodsector en ook in dit deel krijgen we cases uit verleden, heden en de toekomst. Onder het motto: A Business Carol - The Case of Business Past, Present and Future geeft Kemperman alvast een drietal cases weg. Vandaag: De toekomst.
nieuws
Communicatie en media
3 november 2016
Jeroen Ansink
4-5 minuten leestijd
Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
recensie
Marketing
2 november 2016
Sjors van Leeuwen
3-5 minuten leestijd
Ondernemen is vandaag de dag een lastige klus. Lage economische groei, toenemende concurrentie en snelle veranderingen zetten de winstgevendheid onder druk. Bedrijven zien zich voor moeilijke dilemma’s gesteld over hoe hier mee om te gaan. In Kiezen voor winst lees je hoe je een aantal van deze dilemma’s met succes te lijf kunt gaan.