OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Strategisch management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Strategisch management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiestrategie. Van Business Model Canvas en HPO tot scenarioplanning. Voor wie met de toekomst van organisaties bezig is.
    Pagina 46 van 1.425 resultaten
    nieuws
    Algemeen management
    18 maart 2015
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    In het boek met de gelijknamige titel Startupland van Mikkel Svane (CEO Zendesk.com) en Carlye Adler (de schrijfster) wordt het verhaal verteld van de moeilijke maar uiteindelijk gewonnen strijd om het bedrijf zendesk.com in de lucht te krijgen.
    nieuws
    IT-management / ICT
    17 maart 2015
    Justin van Lopik
    1-2 minuten leestijd
    Vijf boeken zijn genomineerd voor de titel Managementboek van het Jaar 2015. Deze prijs wordt jaarlijks toegekend aan een Nederlandstalig managementboek. De jury maakt de winnaar bekend op 23 april 2015, tijdens het Managementboekengala in de Rode Hoed (Amsterdam).
    nieuws
    Strategisch management
    6 maart 2015
    Justin van Lopik
    1-2 minuten leestijd
    In het februarinummer van Managementboek Magazine boden BiTS in Business en Managementboek een gratis coachingsessie met Frans de Groot aan degene met het spannendste, interessantste of leukste doel voor die sessie. Inmiddels is de inzending gesloten, en hebben we een selectie gemaakt.
    recensie
    Strategisch management
    6 maart 2015
    Robert Buisman
    ‘Eén keer in de zoveel tijd verandert er zo veel fundamenteels op zo veel terreinen dat we niet spreken van een tijdperk van verandering, maar van een verandering van tijdperk.’ Rotmans’ stelling: ‘we leven nu weer in zo’n overgangsperiode. Een periode waarin niet alleen de samenleving, maar ook de economie ingrijpend en onomkeerbaar verandert.’
    recensie
    Strategisch management
    4 maart 2015
    Sebastiaan van der Valk
    ‘Het nieuwe normaal’ van auteur Jacques Pijl gaat over hoe organisaties om kunnen gaan, kunnen overleven zoals Jacques het zelf noemt, met de nieuwe wereld. ‘De centrale stelling in dit boek is dan ook dat we te maken hebben met de vraag hoe je organisaties inricht, vernieuwt en leidt zodat die zowel wendbaar en daadkrachtig zijn als efficiënt en gefocust, in een zeer onzekere, volatiele en weinig vergevingsgezinde wereld.’
    recensie
    Strategisch management
    4 maart 2015
    Els Dragt
    Het boek 'De Innovatie Expeditie' stond al een tijdje op mijn wensenlijst om te lezen. Doordat het wordt gebracht als een visuele reisgids en ook nog eens een internationale bestseller is, zijn mijn verwachtingen hoog gespannen.
    recensie
    Strategisch management
    2 maart 2015
    Eric van Arendonk
    Roel Welsing is in 2013 verkozen tot ‘The marketeer of the year’. Met name zijn prestatie bij Triodosbank heeft hem deze titel bezorgd. Het is ook niet mis wat hij gedaan heeft in de financiële sector, een branche die nog nooit zo onder vuur heeft gelegen als de afgelopen jaren. Daar heeft hij met zijn marketinginspanningen opmerkelijke resultaten weten te behalen.
    column
    Leiderschap
    24 februari 2015
    Hans van der Loo
    4-6 minuten leestijd
    Oceaanzeilers zijn doorgaans nuchtere en praktische mensen. Het zijn eerder doeners dan praters. Als je het met hen over hun doelen en resultaten hebt, krijg je korte, afgemeten antwoorden.
    recensie
    Leiderschap
    23 februari 2015
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Het schrijven van een aantrekkelijk en prettig leesbaar managementboek is voor menig auteur een uitdaging. Zo’n verhaal vervolgens gieten in een spannende setting van een thriller of een roman is een extra laag die tot hogere waardering kan leiden. En vaak ook tot een beter begrip van het onderwerp. Maar het is wel een dun koord waarop de auteur danst. De lijst van succesvolle businessfictie is namelijk kort. Het doel van Eliyahu Goldratt is eerder uitzondering dan regel.
    nieuws
    Strategisch management
    20 februari 2015
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Het boek Customer Innovation van de Vlaamse hoogleraar Marion Debruyne is bekroond als CMI Management Book of the Year in de categorie Innovation and Entrepreneurship. ‘Misschien is het mijn Vlaamse bescheidenheid, maar ik was al heel blij dat ik genomineerd was.’
    recensie
    Strategisch management
    19 februari 2015
    Wendy Reijnhoudt
    Roel Welsing nodigt de lezer in Verbinden is het nieuwe verkopen uit tot dialoog. De communicatie loopt verantwoord, ik zal niet met het bestraffende vingertje worden toegesproken en van greenwashing is geen sprake. Ik moet vooral kritsch blijven denken. Ik besluit een pot groene thee te zetten en het gesprek aan te gaan. Ik begin mijn vragenvuur: verantwoord ondernemen, moet daar nu nog steeds aandacht aan worden besteed?
    nieuws
    Economie
    19 februari 2015
    Jeroen Ansink
    3-5 minuten leestijd
    Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? 'Onze man in de VS' Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
    recensie
    Strategisch management
    19 februari 2015
    Martin van Staveren
    De metafoor van een tandwielkast in het digitale tijdperk, werkt dat nog? Dat was het eerste wat er in me opkwam toen ik het boek 'Gear up – Breng je business model in de hoogste versnelling' in handen kreeg.
    recensie
    Strategisch management
    17 februari 2015
    Yousri Mandour
    Jan Jonker heeft samen met ruim 30 (!) mede-auteurs een indrukwekkend denk- en werkboek over nieuwe businessmodellen (NBMs) geschreven. En laat de titel van het boek u niet op het verkeerde been zetten. Dit is niet zozeer een ‘traditioneel’ businessmodellenboek dat zich vooral richt op nieuwe verdienmodellen gebaseerd op bestaande businessconcepten.
    recensie
    Strategisch management
    11 februari 2015
    Leo Dijkema
    Alex Osterwalder heeft met zijn mede auteurs een mooi vervolg op zijn boek Business Model Canvas gemaakt met zijn nieuwe aanwinst Waarde Propositie Ontwerp. Hier wordt één van de aspecten van zijn eerdere boek verder uitgewerkt. Een handzaam en prachtig geïllustreerd boek dat je helpt om succesvol te innoveren.
    interview
    Organisatiekunde
    10 februari 2015
    Ronald Buitenhuis
    3-4 minuten leestijd
    Louter een focus op winst, leidt uiteindelijk tot verlies. Dat is de boodschap die Huib Broekhuis zal verkondigen op 23 april tijdens het seminar Anders organiseren. De auteur van het boek Beyond MBA is van mening dat veel bedrijven hun "ziel" hebben verloren. En dat krimp heel gezond kan zijn.
    recensie
    Strategisch management
    6 februari 2015
    Martin van Staveren
    Na je vakantie zin om weer op reis te gaan? De vakantiedagen zijn echter op en je bent veroordeeld tot dromen op de bank, 's avonds na je werk. Lees dan 'The Innovation Expedition: A Visual Toolkit to Start Innovation' van de Nederlandse innovatieman Gijs van Wulfen. Dit oogstrelende boek neemt je mee op reis, en je leert er nog van innoveren ook.
    recensie
    Strategisch management
    29 januari 2015
    Eric van Arendonk
    Toen ik hoorde dat ‘Waarde propositie ontwerp’ uitkwam stond het vijf minuten later op mijn verlanglijstje. Het eerdere ‘Business Model Generatie’ van Alex Osterwalder was voor mij een eyeopener. En niet voor mij alleen blijkt. Het is dan ook al vertaald in 30 talen en kan zich met recht een bestseller noemen. Ik was benieuwd wat het nieuwe boek mij zou brengen.
    recensie
    Strategisch management
    28 januari 2015
    Robert Buisman
    ‘De kracht van platformen’ van Maurits Kreijveld e.a. gaat in op de veranderende wereld en digitale platformen daarbinnen. Een boek met een hoge actualiteitswaarde, temeer omdat ingegaan wordt op het succes van bedrijven als AirBnB, Apple, Google en Uber die op het zakelijk toneel nieuwe spelregels schrijven. Een onderwerp om serieus te nemen. Hoe serieus kunnen we het boek hierover nemen? En wat heb je eraan als je zelf aan de innovatieknoppen zit of innovatieprocessen aanstuurt?
    recensie
    Strategisch management
    27 januari 2015
    Jeroen Medema
    2-3 minuten leestijd
    Sun Tzu, wie kent hem niet? Het verhaal gaat dat meester Sun in het jaar 400 voor Christus een sollicitatiebrief schreef aan de koning van Wu. Dit was het werk dat hedendaags bekend is als ‘De kunst van het oorlogvoeren’. Elk boek dat al zo lang meegaat, is een klassieker.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden