OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Strategisch management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Strategisch management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiestrategie. Van Business Model Canvas en HPO tot scenarioplanning. Voor wie met de toekomst van organisaties bezig is.
    Pagina 52 van 1.425 resultaten
    achtergrond
    achtergrond
    nieuws
    Strategisch management
    19 juni 2013
    Justin van Lopik
    3-4 minuten leestijd
    3 dagen spellen ofwel games. Serious games welteverstaan. Dat is de bootcamp Business Model Canvas: The Game, georganiseerd door Business Model Inc., Dutch Game Garden en Strategyzer. Managementboek Magazine nam deel aan dag 2: Een workshop van Sunni Brown rond het boek Gamestorming.
    recensie
    Strategisch management
    12 juni 2013
    Nico Melkert
    In 'Wat bezielt mijn klant!?' Ondernemen in onzekere tijden raakt auteur Gerco Rietveld een open zenuw van veel B2B-verkopers: de inkoper! Als professioneel en ervaren inkoper weet Gerco Rietveld hoe het spel tussen inkoop en verkoop onder zakelijke afnemers wordt gespeeld. Hij beschrijft, analyseert en concludeert met een fijne penvoering en op een verrassend toegankelijke wijze.
    opinie
    Organisatiekunde
    7 juni 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Aty Boers is als organisatiedeskundige al twintig jaar betrokken bij grote verandertrajecten op het raakvlak van business en ICT. Sinds 2011 is zij partner bij Valuebridge. Ook is ze bestuurslid van het BPMforum Nederland. Zij is medeauteur van de Coachingskalender en schrijft veel over de menselijke factor in procesmanagement. Wat leest zij zoal?
    recensie
    Strategisch management
    3 juni 2013
    Martin van Staveren
    Af en toe kom je een boek tegen dat je eerst in één adem uitleest, en dat daarna blijft nadreunen. Jugaad Innovatie is zo'n boek. Het is geschreven door drie innovatiestrategen uit India. Zij leren westerse bedrijven al jarenlang hoe kostenefficiënter te innoveren, vanuit een andere mindset op basis van zes principes. Jugaad lezen is net zo confronterend als in de scheerspiegel kijken. Zo'n spiegel in de badkamer van hotels, waarin wat je niet wilt zien wordt uitvergroot…
    recensie
    Organisatiekunde
    29 mei 2013
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    Waarom presteert het ene bedrijf jaar in jaar uit bovengemiddeld, en lukt het een ander bedrijf maar niet om uit de gevarenzone te geraken? Wat is het geheim van deze zogenaamde ‘witte raaf in een landschap bevolkt met zwarte raven’. Een standvastige blik op de lange termijn en duurzaam leiderschap, zo betoogt Adstrat adviseur Gerard Brockhoff in Witte raven. En dat niet op basis van gangbaar literatuuronderzoek of het extrapoleren van een succesverhaal, maar uit omvangrijk onderzoek onder veel Nederlandse bedrijven.
    recensie
    Strategisch management
    24 mei 2013
    Martin van der Sluis
    1-2 minuten leestijd
    De belangrijkste conclusie trekt Keller al in de proloog van 'Strategisch merkenmanagement': branding is geen raketwetenschap. Dus zelfs als je alle richtlijnen uit dit veelomvattende boek volgt, is succes niet per definitie verzekerd. Immers: naast wetenschappelijke principes bestaat er ook nog zoiets als creativiteit. Branding als wetenschap en als kunst dus.
    recensie
    Strategisch management
    24 mei 2013
    Martin van der Sluis
    De belangrijkste conclusie trekt Keller al in de proloog van 'Strategic Brand Management': branding is geen raketwetenschap. Dus zelfs als je alle richtlijnen uit dit veelomvattende boek volgt, is succes niet per definitie verzekerd. Immers: naast wetenschappelijke principes bestaat er ook nog zoiets als creativiteit. Branding als wetenschap en als kunst dus.
    recensie
    Strategisch management
    21 mei 2013
    Max Kohnstamm
    1-2 minuten leestijd
    'De Strategieversnelling' van Alfred Griffioen is een helder geschreven boek. Bovendien wordt de tekst ondersteund door overzichtelijke schema's en is het boek fraai vormgegeven. Het boek behandelt het onderwerp op een heel wat luchtiger toon dan vele andere dikke pillen over strategie. Per saldo levert deze aanpak een zeer toegankelijk en prettig leesbaar boek op.
    recensie
    Algemeen management
    21 mei 2013
    Judith Boute
    Zoals de titel al doet vermoeden worden in het 'Groot Innovatie Modellenboek - 40 innovatiemodellen voor het versterken van ondernemerschap bij bedrijfsleven en overheid' 40 verschillende innovatiemodellen, tools en technieken beschreven die je werk als innovatiemanager, adviseur of ondernemer binnen bedrijven en overheden inspireren. Het boek bevat veel bekende modellen waar je een aha-erlebnis bij hebt en die nuttig en interessant zijn om in een boek verzameld te hebben; overzichtelijk!
    nieuws
    Organisatiekunde
    21 mei 2013
    Nienke van Oeveren
    2-3 minuten leestijd
    Uit frustratie begon hij met HPO. Inmiddels is André de Waal dé man op het gebied van High Performance Organisaties. Rond de verschijning van zijn nieuwste boek Hoe bouw je een High Performance Organisatie? dan ook het boekevent Performance Management aan de hand van vier boeken over dit onderwerp. De mensen, processen en leider blijven cruciaal bij het worden van een goed presterende organisatie.
    recensie
    Strategisch management
    21 mei 2013
    Arie Buvens
    Jugaad is in het Hindi een flexibel woord voor een innovatieveof geïmproviseerde oplossing die ontstaat uit vernuft en slimheid. Het is, volgens de schrijvers, dé voornaamste manier van innoveren in opkomende markten. Het boek is een pleidooi om ook in het Westen innovatie te veranderen, dan wel opnieuw uit te vinden. De westerse manier van innoveren is veel te star, te insulair en te omvangrijk geworden om effectief te kunnen blijven.
    recensie
    Strategisch management
    16 mei 2013
    Max Kohnstamm
    De BeerTender van Heineken en Krups, de Sony Ericsson-mobieltjes, de espresso-apparaten van diverse fabrikanten met de Nespresso-cupjes van Nestlé, Airbus Industries: het zijn fraaie voorbeelden van succesvolle allianties. De voordelen van allianties zijn groot. De risico's worden beperkt en de gezamenlijke competenties leiden tot een sterkere concurrentiepositie en betere bedrijfseconomische resultaten.
    recensie
    Strategisch management
    15 mei 2013
    Jeroen Ansink
    4-6 minuten leestijd
    In Fooled by Randomness (2001) en The Black Swan (2007) toonde de Libanese denker Nassim Nicholas Taleb aan hoe slecht we zijn in het toepassen van data om de toekomst te voorspellen. Of het nu gaat om de Eerste Wereldoorlog, elf september of de internetzeepbel, keer op keer laten we ons verrassen door onverwachte mega-gebeurtenissen die we pas achteraf kunnen verklaren, als de schade al is veroorzaakt.
    opinie
    Marketing
    14 mei 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat. Hij is een fervent lezer, maar mocht maar drie boeken in zijn top 3 zetten...
    recensie
    Strategisch management
    14 mei 2013
    Maarten Fijnaut
    Veel organisaties hebben moeite om blijvend succesvol te zijn. De meeste bedrijven behalen dit niveau überhaupt niet. Gérard Brockhoff heeft voor zijn boek 'Witte raven' de top van het Nederlandse bedrijfsleven onderzocht en de geheimen ontrafeld voor duurzaam succesvolle bedrijfsvoering. Middels interviews en uitgebreid veldwerk zijn vijf strategische principes boven tafel gekomen die in dit werk uitvoerig worden beschreven. Een enorm leerzaam boek voor ondernemers en adviseurs, waarin inzicht wordt gegeven in het onderscheidend vermogen en strategische handvatten om deze door te voeren. Het boek is zeer actueel, wat direct een bedreiging vormt voor de eigen toekomst.
    recensie
    Strategisch management
    13 mei 2013
    Peter de Roode
    2-3 minuten leestijd
    Een zeer indrukwekkend boek van een bijzondere schrijver. Na het lezen van 'The Black Swan' van Nassim Nicholas Taleb zal de lezer de wereld met andere ogen aanschouwen. Vanaf dat moment zal hij gemiddelden, curves van Gauss en incidenten anders bekijken. Maar de grootste waarde van het boek zit hem in de beantwoording van de vraag: Hoe om te gaan met onzekerheid? Niet door de toekomst te voorspellen - dat konden we niet en zullen we nooit kunnen. Wel door ons bewust te zijn van een aantal cruciale zaken.
    nieuws
    Internet en social media
    13 mei 2013
    Jeroen Ansink
    1-2 minuten leestijd
    Het kan toeval zijn of een blijk van een hernieuwd optimisme, maar in de Verenigde Staten komen opvallend veel managementboeken uit die hun blik naar voren richten. De toekomst is een hot item.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden