OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Strategisch management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Strategisch management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiestrategie. Van Business Model Canvas en HPO tot scenarioplanning. Voor wie met de toekomst van organisaties bezig is.
    Pagina 53 van 1.423 resultaten
    recensie
    Strategisch management
    6 mei 2013
    Martin van Staveren
    'Innovatie is de laatste jaren een modewoord geworden.' Zo begint de introductie van 'Innoveren kun je leren - Een inleidend overzicht'. Dit aantrekkelijk compacte boek is geschreven door twee masterstudenten innovatie, Daniël Doorman en Paul Tuinenburg. Aan de hand van de inhoud ga ik er vanuit dat ze inmiddels met goed resultaat zijn afgestudeerd. Dit boek is namelijk een must read, om vervolgens eens creatief na te gaan wat er in je eigen werkomgeving te innoveren valt.
    recensie
    Strategisch management
    26 april 2013
    Mark Hooftman
    In deze tijden van reorganisaties was ik op zoek naar een boek dat me kon helpen met vragen die spelen rondom het ontstaan van een nieuwe afdeling. Hoe organiseren we werkstromen tussen nieuwe teams, wie gaat zich bezig houden met welke doelen, en hoe houden al met al de sfeer constructief? Niet voor het eerst besloot ik te rade te gaan bij de uitvinders van het organiseren: militairen.
    interview
    IT-management / ICT
    25 april 2013
    Hans van der Klis
    8-12 minuten leestijd
    Tijdens het tiende Managementboekengala, op donderdag 18 april, is Leren samenwerken tussen organisaties van Edwin Kaats en Wifrid Opheij verkozen tot Managementboek van het Jaar 2013. ‘Wij hadden al het gevoel dat dit onderwerp steeds meer in de aandacht komt te staan’, zeiden winnaars Kaats en Opheij. ‘Deze bekroning zal daar hopelijk aan bijdragen.’
    nieuws
    IT-management / ICT
    19 april 2013
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    Tijdens het tiende Managementboekengala, op donderdag 18 april, is Leren samenwerken tussen organisaties van Edwin Kaats en Wilfrid Opheij gekozen tot Managementboek van het Jaar 2013. ‘Wij hadden al het gevoel dat dit onderwerp steeds meer in de aandacht komt te staan’, zeiden winnaars Kaats en Opheij. ‘Deze bekroning zal daar hopelijk aan bijdragen.’
    nieuws
    IT-management / ICT
    18 april 2013
    Nienke van Oeveren
    Vanavond wordt het Managementboek van het Jaar 2013 bekendgemaakt. Een onafhankelijke jury maakt de winnaar bekend. Houd @MgtboekMagazine en Facebook in de gaten. 
    recensie
    Strategisch management
    11 april 2013
    Max Kohnstamm
    In het vakgebied van de marketing kijken we graag met bewondering naar sterke merken. Maar een sterk merk hoeft geenszins tot hoge winst te leiden. Zie bijvoorbeeld het destijds zo bewonderde maar zwaar verliesgevende Ben, of het ook dit jaar vele miljoenen verslindende YouTube. Om over fraaie merken als Saab en Volvo nog maar te zwijgen?
    nieuws
    IT-management / ICT
    5 april 2013
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Whatsapp is misschien wel de killer-app van de smartphone. Een hele generatie van 8 tot 18 jarigen typt zich suf in Whatsapp gesprekken. (Het cohort volwassenen begint langzaam volwassen te worden.) ‘Texten’ (sms’en) heeft zich via ‘pingen’ tot ‘appen’ ontwikkeld.
    recensie
    Strategisch management
    5 april 2013
    Justin van Lopik
    opinie
    Marketing
    5 april 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Klaas Weima is oprichter van Energize, een creatief bureau voor interactieve merkcommunicatie dat merken helpt met het genereren van Verdiende aandacht. Weima schrijft en blogt regelmatig voor vaktijdschriften en -websites. Hij is host van zijn podcastshow SparkCast. Welke boeken staan er in zijn top 3?
    recensie
    Strategisch management
    28 maart 2013
    Max Kohnstamm
    3-4 minuten leestijd
    Joan Magretta is al bijna twintig jaar verbonden aan het Institute for Strategy and Competiveness op Harvard. Dit instituut wordt geleid door Michael Porter, de belangrijkste auteur op het gebied van strategie ter wereld. Van Joan Magretta had ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Al googelend word je niet veel wijzer. Ze behoort bepaald niet tot het rijtje beroemde managementauteurs en in het lezingencircuit is ze onvindbaar. Joan lijkt op de foto een beminnelijke vrouw op leeftijd, die het passen op kleinkinderen tot haar belangrijkste taak ziet. Maar schijn bedriegt!
    recensie
    Strategisch management
    28 maart 2013
    Max Kohnstamm
    Joan Magretta is al bijna twintig jaar verbonden aan het Institute for Strategy and Competiveness op Harvard. Dit instituut wordt geleid door Michael Porter, de belangrijkste auteur op het gebied van strategie ter wereld. Van Joan Magretta had ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Al googelend word je niet veel wijzer. Ze behoort bepaald niet tot het rijtje beroemde managementauteurs en in het lezingencircuit is ze onvindbaar. Joan lijkt op de foto een beminnelijke vrouw op leeftijd, die het passen op kleinkinderen tot haar belangrijkste taak ziet. Maar schijn bedriegt!
    interview
    Strategisch management
    27 maart 2013
    Hans van der Klis
    7-10 minuten leestijd
    Veel organisaties in Nederland, vooral in de dienstensector, hebben nauwelijks kaas gegeten van hoe zij innovatie in hun activiteiten kunnen incorporeren. Maar nu hun markten in hoog tempo veranderen, zullen zij meer dan ooit ondernemerschap moeten tonen en gaan innoveren. In hun Groot Innovatie Modellenboek hebben innovatie-experts Frank Kwakman en Ruud Smeulders veertig modellen samengebracht die daarbij kunnen helpen.
    interview
    Strategisch management
    27 maart 2013
    Pierre Spaninks
    4-6 minuten leestijd
    Nederlandse ondernemingen die jaar in jaar uit een gezond rendement op hun investeringen behalen. Daar zijn er niet zo veel van. Zo weinig zelfs dat Gerard Brockhoff spreekt van 'Witte raven'. Dat is ook meteen de titel van zijn boek. Daarin geeft hij een verklaring voor het succes van de een - en het falen van de ander.
    nieuws
    Algemeen management
    27 maart 2013
    Justin van Lopik
    4-6 minuten leestijd
    Westerse economieën staan steeds meer onder druk. De koopkracht van zowel overheden als particulieren krimpt alweer een paar jaar en dat zorgt voor een terugval in de vraag. De toenemende schaarste op het gebied van grondstoffen, steeds kortere productlevenscycli en een consument die zich steeds makkelijker kan informeren over prijs/kwaliteitsverhouding, zorgen er daarnaast voor dat de marges sterk onder druk staan. Kun je nog innoveren als het speelveld er zo uitziet?
    nieuws
    IT-management / ICT
    26 maart 2013
    Justin van Lopik
    1-2 minuten leestijd
    Managementboek, OnlineSeminar.nl en de nieuwe – digitale – business school Crowdale introduceren open online courses op het gebied van strategie, sales & marketing, finance en (persoonlijk) leiderschap. Om u kennis te laten maken kunt u nu gratis proeven van deze nieuwe vorm van leren.
    recensie
    Strategisch management
    22 maart 2013
    Kees Groenewoud
    'Klant in de driver's seat' van Sjors van Leeuwen gaat over klantgedreven innoveren. Het boek legt uit hoe je als bedrijf de slagingskans van nieuwe producten en ideeën kunt vergroten door de klant centraal te stellen in het innovatieproces. Dit is overigens meteen Van Leeuwens definitie van klantgedreven innoveren, hetgeen illustratief is voor het boek: niet ingewikkeld, praktisch en hands on.
    nieuws
    Organisatiekunde
    21 maart 2013
    Justin van Lopik
    1-2 minuten leestijd
    Mag het innovatie heten als je anno 2013 een soort T Ford op de markt brengt? Als je een koelkast ontwikkelt die werkt zonder elektriciteit of een couveuse (van € 200) die weliswaar wat minder goed werkt dan de ‘echte’ (a € 20.000), maar die dus wel betaalbaar is en daardoor beschikbaar kan zijn in afgelegen en armere gebieden?
    interview
    Strategisch management
    15 maart 2013
    Walter van Hulst
    7-10 minuten leestijd
    ‘Ken al je goeroes, maar volg geen van hen’. Directeuren en managers moeten leren hun eigen weg uit te stippelen op een speelveld vol paradoxen. Pas dus op voor de consultant die kant en klare oplossingen belooft, zeker als het om strategie gaat.
    recensie
    Strategisch management
    15 maart 2013
    Carla Verwijs
    3-4 minuten leestijd
    'Op kop met de balanced scorecard' van Kaplan en Norton is een klassieker die niet in de boekenkast van manager mag ontbreken. De balanced scorecard geeft managers instrumenten die ze nodig hebben om een onderneming te leiden. De naam 'balanced' geeft aan dat het om een uitgebalanceerd geheel van prestatiemetingen gaat, die voort komen uit de doelen en te volgen strategie van de organisatie.
    recensie
    Strategisch management
    14 maart 2013
    Pierre Spaninks
    1-2 minuten leestijd
    Bedrijven die stelselmatig beter presteren dan gemiddeld volgen een heldere koers, sturen op implementatie, blijven hun bedrijfsvoering verbeteren, zorgen voor innovatie en tonen leiderschap. Die focus en die discipline zitten in hun DNA, laat Gerard Brockhoff zien in Witte raven.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden