OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Strategisch management

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Strategisch management

    Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiestrategie. Van Business Model Canvas en HPO tot scenarioplanning. Voor wie met de toekomst van organisaties bezig is.
    Pagina 54 van 1.424 resultaten
    recensie
    Strategisch management
    14 maart 2013
    Pierre Spaninks
    1-2 minuten leestijd
    Bedrijven die stelselmatig beter presteren dan gemiddeld volgen een heldere koers, sturen op implementatie, blijven hun bedrijfsvoering verbeteren, zorgen voor innovatie en tonen leiderschap. Die focus en die discipline zitten in hun DNA, laat Gerard Brockhoff zien in Witte raven.
    nieuws
    Economie
    8 maart 2013
    Hans van der Klis
    3-5 minuten leestijd
    Wie de kranten leest, krijgt haast het gevoel dat wij in het westen in een permanente crisis terecht zijn gekomen. Bedrijven en instellingen hebben met twee gigantische uitdagingen te maken: de gevolgen van de enorme schuldenberg voor de economie en de almaar sneller voortschrijdende technologische ontwikkelingen. Daarom als laatste artikel in de reeks over de nieuwe boeken van dit voorjaar: wie bereidt ons voor op de toekomst?
    achtergrond
    Strategisch management
    7 maart 2013
    Pierre Pieterse
    6-9 minuten leestijd
    Een Body of Knowledge van gestolde managementkennis, kan dat? Ja, dat kan. En Managementboek doet het dan ook. De ‘lijst 2013’ is samengesteld door vakgenoten. Elke maand bespreken we een boek uit een blok van tien zodat we in december met het bespreken van de nummer 1 de ‘BOKS van 2013’ compleet hebben. Op nummer 82 in de top-100 vinden we Strategy Bites Back (Strategie slaat terug!, uit 2005) dat Henry Mintzberg samen met Bruce Ahlstrand en Joseph Lampel schreef.
    nieuws
    IT-management / ICT
    5 maart 2013
    Pierre Pieterse
    3-4 minuten leestijd
    Niet de gebruikelijke zes maar vijf boeken hebben de tweede horde richting Managementboek van het Jaar 2013 genomen. Vijf boeken, zo laat juryvoorzitter Philip Idenburg desgevraagd weten, die allemaal in potentie winnaar zijn, boeken die allemaal evenveel kans maken om op 18 april de prijs in ontvangst te mogen nemen. We stellen deze vijf boeken even kort aan u voor. Uiteraard in volstrekt willekeurige volgorde!
    nieuws
    Algemeen management
    5 maart 2013
    Hans van der Klis
    4-6 minuten leestijd
    We willen altijd maar beter, slimmer, effectiever. Wie het over organiseren heeft, heeft het meteen ook over presteren. De beste manier om dat te doen? Je kunt een voorbeeld nemen aan een toporkest, aan de Belgen, je kunt een high performance organisatie bouwen of je kunt helemaal niets doen, krijgen we dit voorjaar van managementboekenauteurs te horen.
    recensie
    Algemeen management
    1 maart 2013
    Arie Buvens
    De literatuur over diensteninnovatie is zeer bescheiden in vergelijking met die van productinnovatie. Dat moet met het 'Groot Innovatie Modellenboek' van Frank Kwakman en Ruud Smeulders meer in evenwicht worden gebracht. Vooral omdat, volgens de schrijvers, onze economie zich steeds meer ontwikkelt tot een interactie-economie, waarin netwerken van bedrijven producten en diensten aan elkaar leveren, van elkaar afnemen en klanten bedienen. Het 'Groot Innovatie Modellenboek' is geschreven voor ondernemende professionals binnen bedrijfsleven, overheid en sectoren als zorg en onderwijs. Met als doel behulpzaam te zijn en te inspireren.
    nieuws
    Internet en social media
    18 februari 2013
    Bertrand Weegenaar
    Verne Harnish staat bekend als groeigoeroe. Geïnspireerd door de biografie Titan van Ron Chernow over het leven en werk van John D. Rockefeller schreef hij het boek De Rockefeller-strategie. Verne ontwikkelde de Gazelle methode, een groeifilosofie en groeimethode voor kleine bedrijven. Verne is ook inspirator geweest voor de FD Gazelle Award. Elk jaar organiseert hij de Leadership Summit en omringt zich met gelijkgestemde vrienden.
    opinie
    Algemeen management
    15 februari 2013
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Thomas Blekman is partner bij De Beukelaar Groep, Dean van Corsendonk College, doceert Corporate Effectuation and Strategy aan de Rotterdam School of Management, Erasmus University en is een energieke spreker. Alles wat hij doet, is er op gericht om bedrijven ondernemender te maken. 'En nu laat ik mijn baard staan' is de grote inspiratiebron uit zijn top 3.
    nieuws
    Internet en social media
    8 februari 2013
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    Inc (‘small business resources for the entrepreneur’) publiceert op haar website een lijst van tien management (business) boeken die de wereld hebben veranderd. Of dat zo is, daar zullen de meningen over verschillen, temeer omdat er een paar ‘unusual suspects’ op staan: boeken waar u waarschijnlijk nog nooit van hebt gehoord. En misschien wel van gehoord, maar dan zeker niet gelezen!
    achtergrond
    Algemeen management
    5 februari 2013
    Niels Klinkenberg
    7-10 minuten leestijd
    recensie
    Strategisch management
    28 januari 2013
    Bart Aupers
    Hoe kunnen medewerkers participeren in het proces van strategieontwikkeling? Hans Hubers schreef hierover het toepasbare boek 'Iedere medewerker strateeg'. De titel roept onvermijdelijk de vraag op: werkelijk íedere medewerker strateeg?
    recensie
    Strategisch management
    18 januari 2013
    Rob van Nes
    2-3 minuten leestijd
    Als editor van de Harvard Business Review en Fortune heeft Walter Kiechel de connecties en ervaringen weten op te bouwen om een doorgaans ontoegankelijk of ontoepasbaar onderwerp helder te maken in zijn boek; 'The Lords of Strategy'. Ondanks zijn tot nog toe beperkte bibliografie - hij schreef tot zoverre slechts één niet gerelateerd boek - is dit werk overtuigend op alle fronten. Een must voor een ieder die geïnteresseerd is in strategie.
    interview
    Strategisch management
    8 januari 2013
    Linda Huijsmans
    5-6 minuten leestijd
    Innoveren is een voorwaarde om te overleven. Toch mislukt nog steeds een groot deel van de productintroducties. Luisteren naar de klant is een essentiële voorwaarde voor succes, betoogt Sjors van Leeuwen daarom in zijn boek Klant in de driver’s seat - Klantgedreven innoveren met cocreatie, crowdsourcing en communities. Dankzij de sociale media is de consument een niet te negeren factor geworden.
    recensie
    Strategisch management
    7 januari 2013
    Arjan Vermeulen
    3-4 minuten leestijd
    Wilt u uw organisatie naar een betere bestemming loodsen? Organisatiepsycholoog Kim Castenmiller en bedrijfseconoom Dirk Anton van Mulligen schreven 'Geef je organisatie toekomst' voor de topmanagers in een bedrijf, als ook voor die informele leider. Het boek staat vol met inspirerende oneliners, verwijzingen naar interessante verdiepingsslagen en is mooi vormgegeven. Een groot onderdeel van de basis van dit boek zijn de vele interviews met vernieuwers uit de praktijk.
    recensie
    Strategisch management
    31 december 2012
    Linda Huijsmans
    Jaarlijks worden wereldwijd 21 duizend nieuwe producten gelanceerd. Van alle nieuwe merken mislukt 52 procent. Van alle individuele producten faalt zelfs 75 procent. Een belangrijke oorzaak daarvan is te weinig aandacht voor wat de klant nu eigenlijk wil. Omdat innovatie steeds belangrijker wordt voor het voortbestaan van zowel bedrijven als organisaties, wordt het tijd dat die naar oog krijgen voor wat klanten willen, stelt Sjors van Leeuwen in Klant in de driver’s seat.
    recensie
    Strategisch management
    21 december 2012
    Nikki Willems
    2-3 minuten leestijd
    Stel je bent directeur van een grote organisatie, en je wilt een andere kant op. Logischerwijs bespreek je dat met de Raad van Bestuur, het topmanagement en huur je de beste adviseur in die je maar kunt vinden. Een paar dagen vergaderen, een paar dagen naar de hei en een dik rapport later staat je nieuwe strategie. Mooi, dat is ook weer gebeurd!
    opinie
    Marketing
    20 december 2012
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Sjors van Leeuwen is directeur van Indora Managementadvies. Als zelfstandig adviseur begeleidt hij organisaties op het gebied van klantgericht ondernemen, CRM, strategie, marketing en internet. Hij heeft meerdere boeken geschreven waaronder CRM in de praktijk, Zorgmarketing in de praktijk en Klant in de driver’s seat.
    column
    Economie
    14 december 2012
    Pierre Pieterse
    3-4 minuten leestijd
    Toen eens aan Microsoft werd gevraagd hoe ze omgingen met de crisis, luidde het verrassende en ook onverwachte antwoord dat men besloten had daar even niet aan mee te doen. Crisis? Wat nou crisis!
    nieuws
    Strategisch management
    14 december 2012
    Hans van der Klis
    3-4 minuten leestijd
    In hun in januari te verschijnen Groot Innovatie Modellenboek hebben Frank Kwakman en Ruud Smeulders veertig modellen bijeen gebracht die organisaties helpen met innoveren. ‘In Nederland is een schreeuwend gebrek aan nieuwe producten en diensten’, zo verklaart Kwakman zijn interesse in het onderwerp.
    recensie
    Strategisch management
    12 december 2012
    Nico Jong
    1-3 minuten leestijd
    Eind jaren '80 schreef professor Annemieke Roobeek al regelmatig over 'strategie van onderop'. Tot een boek van haar hand over dit onderwerp kwam het echter niet. Maar op basis van de theorie ontwikkelde Hans Hubers, directeur Strategie en Innovatie, samen met medewerkers de strategie voor de ANWB. Geïnspireerd door theorie en praktijk schreef hij 'Iedere medewerker strateeg'.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden