OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Actueel

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Actueel

    In ons Online Magazine kunt u alles lezen over zaken die er toe doen binnen uw vakgebied. Van kritische recensies en previews van nieuwe boeken tot interviews met auteurs.
    Pagina 36 van 1.367 resultaten
    nieuws
    Communicatie en media
    25 februari 2015
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Mensen beoordelen elkaar in een paar seconden. Betrouwbaarheid en vertrouwen, ze worden in een paar tellen geschonken of niet. Dagelijks maken we momenten mee dat het belangrijk is dat we er staan. Bij presentaties, vergaderingen, sollicitaties, of gesprekken met nieuwe klanten. Allemaal kansen voor de sales tijgers. Voor de meesten van ons zijn dit echter gruwelijke momenten.
    nieuws
    Strategisch management
    20 februari 2015
    Hans van der Klis
    2-3 minuten leestijd
    Het boek Customer Innovation van de Vlaamse hoogleraar Marion Debruyne is bekroond als CMI Management Book of the Year in de categorie Innovation and Entrepreneurship. ‘Misschien is het mijn Vlaamse bescheidenheid, maar ik was al heel blij dat ik genomineerd was.’
    nieuws
    Economie
    19 februari 2015
    Jeroen Ansink
    3-5 minuten leestijd
    Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? 'Onze man in de VS' Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
    nieuws
    Organisatiekunde
    18 februari 2015
    Martin van Staveren
    3-4 minuten leestijd
    Vorige week gaf Martin van Staveren al 10 tips over de omgang met risico's, deze week krijgt u er 10 extra. Want met risico’s heeft elke organisatie te maken.
    nieuws
    Persoonlijke effectiviteit
    16 februari 2015
    Ger Post
    3-4 minuten leestijd
    Volgens de auteurs van een aantal bestsellers kunnen we een moeilijke keuze beter op gevoel maken – en in ieder geval niet te veel nadenken over de keuze. Maar ‘Het slimme onbewuste’ kreeg in een recente meta-analyse flink wat klappen te verduren.
    nieuws
    Organisatiekunde
    12 februari 2015
    Martin van Staveren
    3-4 minuten leestijd
    Met risico’s heeft elke organisatie te maken. Ze kunnen de organisatiedoelen danig in de weg zitten. Hoe ermee wordt omgegaan verschilt enorm. Er wordt van weggekeken, of regelgeving wordt dichtgetimmerd met de illusie van zekerheid. Het kan ook anders, door risicogestuurd te werken. Hierbij kijk je de realiteit van onzekerheid diep in de ogen en maak je op basis daarvan scherpe keuzes. Een paar simpele tips om slimmer om te gaan met je risico’s.
    nieuws
    Persoonlijke effectiviteit
    10 februari 2015
    Ger Post
    2-3 minuten leestijd
    ‘Fake it till you make it’ is een gevleugelde uitspraak voor iedereen die carrière wil maken. Maar uit recent onderzoek blijkt dat werknemers die de schone schijn ophouden hun gezondheid op het spel zetten.
    nieuws
    Economie
    10 februari 2015
    Hans van der Klis
    3-5 minuten leestijd
    Annegreet van Bergen, columnist van Managementboek Magazine, kan haar geluk niet op: begin februari is bij boekhandel Paagman in Den Haag het 100.000ste exemplaar van haar bestseller Gouden jaren verkocht. ‘Ik heb altijd geweten dat het een goed boek zou worden, maar van zo’n succes kun je alleen maar dromen.’
    nieuws
    Organisatiekunde
    9 februari 2015
    Justin van Lopik
    Eric van Arendonk, Peter de Roode en Danielle de Jonge gingen hem onder anderen voor; zij ‘begonnen’ ooit als recensent voor Managementboek.nl. Het bloed kroop waar het niet gaan kon en zij schreven een managementboek. Sinds kort hoort ook Martin van Staveren thuis in dit rijtje.
    nieuws
    IT-management / ICT
    6 februari 2015
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    In de werelden van Lean en Agile is tijd de waardebepaler. Lean organisaties als Airbnb en Slideshare groeien snel door online supersnel op klantwensen in te spelen. Ze doen dit door met kleine teams en agile ontwikkelmethodes (Scrum bijvoorbeeld) online markt te veroveren. Het zijn software bedrijven die hun klanten aan het werk (sharing) zetten. En software bedrijven gebruiken slimme tools.
    nieuws
    5 februari 2015
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    De meeste producten falen. De meeste (kleine) bedrijven ook. De keuze voor een (te) dure investering achtervolgt u al lang. Uw droombaan is niet wat het had moeten zijn. U heeft in het verleden gefaald of u zult hier in de toekomst mee te maken krijgen. En ondanks deze wetenschap zijn we zeer slecht voorbereid op falen. Als ons dat dan overkomt leidt dat tot depressies, ziekte of andere vervelende, vaak financiële, gevolgen.
    nieuws
    Persoonlijke effectiviteit
    3 februari 2015
    Erik de Vries
    6-8 minuten leestijd
    Maandag 2 februari werd ten huize van de Amsterdamse uitgeverij Atlas Contact het nieuwe boek van de Amerikaanse neurowetenschapper Daniel Levitin gepresenteerd, Een opgeruimde geest. De schrijver was voor de gelegenheid naar de hoofdstad afgereisd om een selecte groep geïnteresseerden toe te spreken.
    nieuws
    Marketing
    2 februari 2015
    Ger Post
    2-3 minuten leestijd
    In het Parool stond vorige week een interessant interview de ‘compromisloze creatieven’ Lode Schaeffer en Erik Kessels die al drie decennia lang het geweten en gezicht van het reclamevak bepalen. ‘De jongere generatie kan vreselijk goed dingen mooi maken, maar als je doorvraagt, stort alles als een kaartenhuis in.’
    nieuws
    Psychologie
    30 januari 2015
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    De maand januari is misschien wel de maand waarin we het hardst met de neus op de feiten worden gedrukt. De goede voornemens lijken al net zo’n utopie als het vakantieoord waarin ze gemaakt werden.
    nieuws
    Algemeen management
    29 januari 2015
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Een ongekende hoeveelheid soorten banen gaat de komende jaren verdwijnen. Sommigen zijn heel concreet zoals in de bankensector. Ook taxichauffeurs moeten zich zorgen maken door de komst van Uber taxichauffeurs. Winkelpersoneel zou zich moeten omscholen tot koerier want hun handel verschuift in hoog tempo naar Internetwinkels. En meer ergs komt eraan.
    nieuws
    Leiderschap
    28 januari 2015
    Ger Post
    1-2 minuten leestijd
    In het Nationaal Leiderschapsonderzoek 2015 staan bemoedigende cijfers voor leiders in Nederland. En punten die aanleiding geven tot reflectie. Uit het Nationaal Leiderschapsonderzoek 2015 blijkt dat tweederde van de werknemers tevreden of zelfs zeer tevreden is over de leiderschapsstijl van hun leider die volgens 36% van de werknemers mensgericht is (open, coachend en stimulerend).
    opinie
    Advisering
    27 januari 2015
    Haiko van der Voort
    2-3 minuten leestijd
    Sommige mensen kunnen wat en andere weten wat. Vaak gaat het om verschillende mensen, die moeilijk met elkaar kunnen praten. Synergie tussen kunnen en kennen heeft een enorme potentie, maar is moeilijk te realiseren. Een mooie taak voor managementwetenschappers en adviseurs.
    nieuws
    Economie
    27 januari 2015
    Bertrand Weegenaar
    1-2 minuten leestijd
    Ergens tussen ons regeringscentrum in Den Haag en het NS kantoor in Utrecht zijn in bijna twintig jaar honderden miljoen euro’s en vele ego’s gesneuveld. Doel: realisatie en exploitatie van een hogesnelheidslijn van Amsterdam naar het zuiden van Europa. Wat wij met de Fyra als staartje zien, is een gefaald aanbestedingsproces, een slecht gemanaged semioverheidsproject en het moeten voldoen aan onmogelijke eisen. Dus reed er uiteindelijk een slecht product dat beperkt aan de eisen kon voldoen.
    opinie
    Internet en social media
    26 januari 2015
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Bart van der Kooi is werkzaam als Social Media Consultant Crossmedia Communicatiegroep en auteur van Het social media modellenboek. Hij vertelt over zijn 3 favoriete boeken.
    opinie
    Marketing
    26 januari 2015
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Erwin Wijman is freelance journalist, schrijver en marketingexpert. Hij publiceerde het afgelopen jaar naast Vlinder in de boksring een boek over de psychologie van de auto en hij werkt aan een tweede boek over bedrijfsnamen. Hij vertelt over zijn favoriete boeken.

      Personen

        Trefwoorden