OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Interviews
Interviews van Managementboek zijn onafhankelijk en komen tot stand in samenwerking met onafhankelijke journalisten.
Pagina 57 van 2.315 resultaten
interview
Internet en social media
19 april 2017
Paul Groothengel
4-6 minuten leestijd
Met hun slimme algoritmes en datagestuurde informatie duwen overheden en bedrijven ons in een bepaalde richting, zonder dat wij dat doorhebben. Ons privacyprobleem is veel groter dan gedacht, gevangen als we zitten in een ‘web van onzichtbaar prikkeldraad’. Aldus Maurits Martijn, journalist van De Correspondent. Met collega Dimitri Tokmetzis schreef hij Je hebt wél iets te verbergen, over het levensbelang van privacy.
interview
Personeelsmanagement
18 april 2017
Justin van Lopik
4-6 minuten leestijd
Karin Manuel deed onderzoek naar hoe je als werkgever millennials kunt aantrekken én behouden. Ze maakt korte metten met bepaalde ideeën over Millennials: 'Millennials wisselen niet van werk omdat jobhoppen hun motto is. Ze doen dat omdat ze in organisaties te weinig worden getriggerd'.
interview
Marketing
14 april 2017
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Ondernemers zijn succesvoller als ze eerst hun winst pakken en zich dan pas zorgen maken om de kosten, stelt bedrijfsadviseur Mike Michalowicz in Profit first. Cruciale stap is het openen van verschillende bankrekeningen die elk een specifiek doel dienen. ‘Je neemt betere beslissingen als je je inkomsten al vooraf een bestemming geeft.’
interview
Persoonlijke effectiviteit
13 april 2017
Erik de Vries
4-6 minuten leestijd
Na vele omzwervingen over de wereld moet Jan Vincent Meertens constateren dat ‘De Nederlander’ cultureel gezien nogal een buitenbeetje is. Hij schreef een boek over de do’s & dont’s van het onderhandelen met mensen in andere culturen, waarmee hij de lezer een kans wil geven zich bewuster voor te bereiden op het aangaan van een afspraak met de Ander: Do we have a deal? ‘Consensusgerichtheid vind je in maar weinig culturen, en vergeleken met bijvoorbeeld de typisch Angelsaksische winner takes all-mentaliteit, willen wij nog wel eens naïef overkomen.’
interview
Algemeen management
11 april 2017
Hans van der Klis
7-10 minuten leestijd
Vijftien jaar na Hoe word ik een rat? heeft Joep Schrijvers eindelijk een vervolg op zijn bestseller geschreven: Hoe raak je ze kwijt? Over ontspoorde leiders en slechte managers. Er is lange tijd te weinig aandacht geweest voor kwaadaardig leiderschap, vindt Schrijvers. ‘Het lijkt wel alsof de leiderschapsindustrie aan suikerziekte lijdt, zo zoetig zijn alle verhalen.’
interview
Algemeen management
10 april 2017
Ronald Buitenhuis
7-10 minuten leestijd
Ondernemer Erik de Vlieger plukt wat minder vaak de mooiste bloempjes aan de rand van de afgrond. ‘Levert alleen maar stress op.' Vroeger nam-ie in een dag een beslissing, nu duurt het soms weken. Gestolde levenservaring. Zouden anderen wat van kunnen leren.
interview
Persoonlijke effectiviteit
10 april 2017
Pierre Pieterse
4-6 minuten leestijd
Of Tony Schwartz nu de biografie van Trump schrijft of de klassieker The Power of Full Engagement, de boeken worden stuk voor stuk bestsellers. Onlangs kwam de Nederlandse vertaling uit van The Power of Full Engagement: Altijd scherp. ‘We hebben een tekort in alle vier de energiebronnen: fysiek, emotioneel, mentaal en spiritueel.’
interview
Werk en loopbaan
10 april 2017
Glenn van der Burg
Een nieuwe aflevering van Business Books by People Power. Glenn van der Burg is in gesprek met Lidewey van der Sluis, auteur van Het Selectieproces.
interview
Communicatie en media
7 april 2017
Glenn van der Burg
Een nieuwe aflevering van Business Books by People Power. Glenn van der Burg is in gesprek met Annemarie van der Wel, auteur van Giftige communicatie.
interview
Leiderschap
5 april 2017
Glenn van der Burg
Een nieuwe aflevering van Business Books by People Power. Glenn van der Burg is in gesprek met Marinka Lipsius, auteur van Factor MOED.
interview
Strategisch management
4 april 2017
Glenn van der Burg
Een nieuwe aflevering van Business Books by People Power. Glenn van der Burg is in gesprek met Hans van der Heijden, auteur van Zeven Megatrends.
interview
Communicatie en media
3 april 2017
Bas Hakker
5-6 minuten leestijd
Het boek Giftige communicatie gaat over de verbale stekeligheden die worden uitgewisseld tussen mensen en in groepen. Dat genre communicatie kan de sfeer enorm verpesten en trainers Sandra Hertogh en Annemarie van der Wel beschreven hoe je daarmee aan de slag kan.
interview
Leiderschap
3 april 2017
Justin van Lopik
4-6 minuten leestijd
Is de beste werknemer een verloren schaap dat van de kudde durft af te dwalen of heb je als organisatie meer aan de 99 makke schaapjes die hun leider volgen? Het gaat om de balans zegt Jan-Dirk den Breejen, auteur van De High Performance Organisatie.
interview
Marketing
31 maart 2017
Glenn van der Burg
Een nieuwe aflevering van Business Books by People Power. Glenn van der Burg is in gesprek met Jan Denys, auteur van Werken aan merken.
interview
Organisatiekunde
30 maart 2017
Bert Peene
4-6 minuten leestijd
Over ‘agility’ ofwel de wendbaarheid van en in organisaties, is intussen een bibliotheek van indrukwekkende omvang volgeschreven. Toch ontbrak er temidden van al die titels nog iets: een goed boek over hoe je leiding geeft aan lean transformaties. Maar dat tekort is met Leidinggeven aan lean transformaties van Philip Holt opgeheven. Met een stevige nadruk op ‘hoe’.
interview
Werk en loopbaan
28 maart 2017
Peter Spijker
4-6 minuten leestijd
101% IK - Jouw persoonlijke merk in 8 stappen is een werkboek waarin je stapsgewijs jouw persoonlijk merk ontwikkelt. Auteurs Judith Tielen en Roel Wolbrink leiden je in acht stappen naar de realisatie van jouw persoonlijke merkplan. Vanuit dit plan maak je van jezelf een sterk merk, zodat mensen blijvend voor jou kiezen. De eerste stap is het bepalen van je merkidenteit.
interview
Marketing
27 maart 2017
Cor Hospes
6-8 minuten leestijd
In 2025 verloopt 60% van het verkoopproces zonder de betrokkenheid van de old school verkopers. Organisaties moeten om. Van Sales Centric naar Customer Centric. En daarin spelen social selling, het opbouwen van een fanbase en experience marketing de hoofdrol. Een gesprek met Chief Organic Growth en bestsellerauteur Wessel Berkman: ‘Het is de hoogste tijd voor de commerciële revolutie.’
interview
Psychologie
23 maart 2017
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Jeffrey Skilling sjoemelde energiebedrijf Enron de grond in, Bernard Ebbers fraudeerde Worldcom kapot, pyramidefondsbeheerder Bernie Madoff maakte goedgelovige beleggers tientallen miljarden dollars lichter. Wat bezielde deze leiders? In Why they do it kruipt Harvard-hoogleraar Eugene Soltes in de huid van Amerika's meest beruchte witteboordencriminelen. ‘Elke mega-fraude begint met een klein vergrijp.’
interview
Algemeen management
22 maart 2017
Glenn van der Burg
Een nieuwe aflevering van Business Books by People Power. Glenn van der Burg is in gesprek met Jan Smit, auteur van De kantorenkoning
interview
Juridisch
Marien Schelhaas: ‘Gun je onderneming de kans om zich aan te passen aan veranderende omstandigheden’
20 maart 2017
Pierre Spaninks
5-6 minuten leestijd
Zesduizend bedrijven gaan er failliet op jaarbasis, ongeveer een procent van het totaal. Een constante, lijkt het bijna. Maar dat het zo moet zijn, weigert mr. Marien Schelhaas te geloven. In Gezonde continuïteit van ondernemingen onderzoekt hij wat bedrijven beter kunnen doen om gezond te blijven en voort te bestaan. Strategie is alles.