OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Previews
Previews van Managementboek: auteurs van businessboeken vertellen zelf kort waar hun boek over gaat, en wat u eraan hebt.
Pagina 11 van 2.443 resultaten
preview
Werk en loopbaan
9 september 2024
2-3 minuten leestijd
Jij hebt een leidinggevende functie met een ronkende titel en een aantrekkelijk salaris. Toch knaagt er iets vanbinnen. Je zit gevangen in een gouden kooi en voelt hoe je langzaam wegdrijft van je ware droom. De cruciale vraag is: durf je het aan om in de spiegel te kijken om met een open geest te reflecteren over je huidige situatie?
preview
Communicatie en media
9 september 2024
Charles Duhigg
3-4 minuten leestijd
Wie zou jij bellen als je een waardeloze dag hebt gehad? Als je op je werk een goede deal bent misgelopen of ruzie hebt gemaakt met je partner of er gewoon even klaar mee was. Met wie zou je dan het liefst praten? Er is vast wel iemand die jou een wat beter gevoel zou geven, die je zou helpen nadenken over een ingewikkelde kwestie of met wie je een moment van verdriet of vreugde zou kunnen delen.
preview
Marketing
6 september 2024
Maarten van Heems
3-4 minuten leestijd
Als jij de wereld wil veranderen is dit jouw boek. Het biedt 10 lessen waarmee je het verschil maakt. Of je nu de eerste vrouwelijke premier van Nederland wil worden of je eigen buurt wil ont-yuppen, de strijd aan wil gaan met grote vervuilers of een bosje tulpen in een baan om de aarde wil laten draaien, het begint er allemaal mee dat je mensen enthousiast maakt voor je plannen.
preview
Projectmanagement
4 september 2024
Gunther Verheyen
3-4 minuten leestijd
In 2013 schreef ik een boek over Scrum voor Van Haren Publishing, een uitgeverij in Nederland die gespecialiseerd is in IT-publicaties. Ze wilden een boek over Scrum toevoegen aan hun portfolio. Op dat moment paste ik Scrum al 10 jaar toe en in de periode voorafgaand aan de daadwerkelijke creatie van mijn boek bevond ik me in het hart van de Scrum-storm die door Nederland raasde.
preview
Algemeen management
2 september 2024
Kristian Esser
2-3 minuten leestijd
Ga je er iets aan doen of blijf je back-to-back online meetings en e-mail overload accepteren? Hybride werken moet anders worden ingevuld en dit boek gaat je daarmee helpen. Het biedt praktische voorbeelden en strategische inzichten voor het creëren van een dynamische bedrijfscommunity, essentieel voor elke onderneming die klaar wil zijn voor het nieuwe werken. Ga je nog langer wachten?
preview
Leiderschap
30 augustus 2024
Robert Mentink
2-3 minuten leestijd
Ga je voor gespreid leiderschap en wil je ruimte geven aan professionals? Is en blijft het spannend? Geef je ruimte, maar pakken die anderen die ruimte niet of komen ze weer terug bij jou als het moeilijk wordt? In ‘Werk maken van gespreid leiderschap’ nodigt Robert Mentink je uit om je eigen leiderschap te onderzoeken. Een preview.
preview
Algemeen management
29 augustus 2024
2-3 minuten leestijd
De wereld verandert op dit moment razendsnel en daarmee ook de arbeidsmarkt. Kunstmatige intelligentie (A.I.) zal veel van mensen overnemen. ‘Juist een kans voor mensen en organisaties die hun creativiteit inzetten’, zo betoogt creativiteitsexpert André van Straten in ‘De creatieve revolutie’.
preview
IT-management / ICT
28 augustus 2024
Clemens Willemsen
1-2 minuten leestijd
Clemens Willemsen heeft een derde boek geschreven over informatiebeveiliging en dit keer richt hij zich op de Europese richtlijnen NIS-2 en CER. Beiden dienen in 2024 geïmplementeerd te worden. Een actueel onderwerp en er is niet veel in samenhang over geschreven. Hij vertelt erover in zijn preview.
preview
Personeelsmanagement
28 augustus 2024
Annemarie Rajak
2-3 minuten leestijd
Benut jij jouw talenten in je dagelijkse werk? En die van je collega’s? Het inzetten van je talenten op de werkvloer maakt je werk leuker en zorgt ervoor dat je doet waarvoor je bedoeld bent. De invulling van je werkdag voelt ineens niet meer als een verplichting, maar als één van de manieren om vorm te geven aan je potentieel.
preview
Mens en maatschappij
27 augustus 2024
Jaap van der Stel
2-4 minuten leestijd
Klimaatverandering brengt ecologische én psychologische uitdagingen met zich mee. In ‘Klimaatpsychologie’ onderzoeken we hoe psychologie kan bijdragen aan het begrijpen en aanpakken van deze crisis. We verkennen de impact op de menselijke psyche en we tonen hoe sociale contexten en innerlijke conflicten ons gedrag beïnvloeden.
preview
IT-management / ICT
26 augustus 2024
Remy Gieling
4-5 minuten leestijd
In ‘Slimmer werken met ChatGPT, Copilot en Gemini’ ontdek je hoe je perfecte prompts schrijft voor het automatiseren van saaie taken, het vinden van informatie en het genereren van afbeeldingen. In hun preview vertellen de auteurs, Job van den Berg en Remy Gieling waarom dat je werk efficienter en leuker kan maken.
preview
Marketing
23 augustus 2024
Marjolijn Meynen
2-3 minuten leestijd
Hoe zorgen we ervoor dat duurzaamheid een aantrekkelijke keuze wordt? ‘Duurzame verleiding’ biedt een revolutionair perspectief op deze vraag. Dit boek, geschreven door de ervaren marketeers en reclamemakers Marjolijn Meynen en Ed Stibbe, daagt de traditionele kijk op duurzame marketing uit. Een preview.
preview
Marketing
22 augustus 2024
Marta Klement
3-4 minuten leestijd
Branding hoeft niet moeilijk te zijn, volgens Marta Klement. Sterker nog, het werkt voor elke organisatie, ook voor kleinere bedrijven en het mkb. Met 'Werk aan je Merk: De On Brand® Methode' maakt Marta branding toegankelijk. Een preview.
preview
Reclame en verkoop
21 augustus 2024
Renate Hofstede
2-3 minuten leestijd
Je kunt natuurlijk veel vaardigheden leren op het gebied van sales, maar iedereen bereikt op enig moment een plafond. Het is je mindset die dat plafond bepaalt. ‘De sales mindset code’ beschrijft hoe je actief met jouw manier van denken aan de slag kan. Een preview.
preview
Leiderschap
20 augustus 2024
Harry van den Brink
2-3 minuten leestijd
‘Leiderschap door de rangen heen’ is de titel van mijn boek en ik heb lang getwijfeld of ik het zou schrijven. De wereld is al vol met boeken over leiderschap; wat zou mijn boek daaraan toevoegen? Ik heb echter gemerkt dat er niet veel boeken zijn van auteurs die vanuit hun eigen ervaring en op alle niveaus in een organisatie praktijkverhalen kunnen en willen delen.
preview
Ondernemen
19 augustus 2024
Pascale Vugts
2-3 minuten leestijd
Het verhaal van mijn zwager Olaf Vugts is als een kinderdroom. Werken bij het meest sprookjesachtige bedrijf van Nederland, dat een naamsbekendheid heeft van 99%. Hij startte met een vakantiebaantje en sloot de deur achter zich als directeur. Dan ken je, ben je en leef je de Efteling. Van het Sprookjesbos tot aan Symbolica. Ik schreef zijn echte verhaal dat gevuld is met ervaringen, anekdotes, successen en (persoonlijke) hobbels.
preview
Leiderschap
16 augustus 2024
Gert van Santen
2-3 minuten leestijd
In 'Archetypen en leiderschap' verkent Gert van Santen de essentie van leiderschap door de kracht van archetypen en inspirerende voorbeelden. In zijn bespreekt hij enkele van de belangrijkste punten uit het boek die de relevantie en waarde ervan benadrukken.
preview
Strategisch management
15 augustus 2024
Stefaan Vandist
2-3 minuten leestijd
Hoe creëer je een verbindend toekomstverhaal voor je organisatie? In een tijdperk van groeiend bewustzijn voor biodiversiteit, klimaat en nieuwe richtlijnen als ESG, transformeert duurzaamheid onze maatschappij. Stefaan Vandist haalt voor zijn boek inspiratie uit baanbrekende voorbeelden op het snijvlak van wetenschap, technologie en creativiteit. Een preview.
preview
Organisatiekunde
14 augustus 2024
Cornell Vernooij
4-5 minuten leestijd
Hoewel de wereld in razendsnel tempo verandert, maken wij elke dag keuzes vanuit ons oerbrein. Dit oerbrein zit vol met ‘olifantenpaadjes’ – of biases – die ons ooit hielpen overleven. Deze biases zijn nog altijd diep verankerd in onze hersenen en beïnvloeden voortdurend onze gedachten, gedrag en interacties. Kortom, we zijn verre van rationeel.
preview
Marketing
9 augustus 2024
Berith Spoelstra
2-3 minuten leestijd
We weten al jaren dat klantbehoud meer waarde voor een organisatie oplevert dan alleen acquisitie, maar toch blijft in de meeste boardrooms de focus op groei via nieuwe klanten. Hoe brengen we daar verandering in?