OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 2 van 93 resultaten
recensie
Strategisch management
27 juni 2011
Ronald Buitenhuis
2-3 minuten leestijd
Het boek Corporate Effectuation van Thomas Blekman wordt aardig gehypt. Getipt als Managementboek van het Jaar zelfs. De lat ligt dus hoog.
recensie
Strategisch management
23 juni 2011
Ronald Buitenhuis
2-3 minuten leestijd
Een strategie ontwikkelen is één. Een strategie implementeren is iets heel anders. En juist daar gaat het vaak verkeerd. In Strategiehelden vertelt Vlaming Jeroen De Flander hoe het wel moet, dat implementeren.
recensie
Algemeen management
26 mei 2011
Ronald Buitenhuis
2-3 minuten leestijd
Zit-ie in je frontale cortex, je temporale cortex, je partiële cortex of toch in je cerebellum? Waar zit dat ondernemersgen nu? Josette Dijkhuizen heeft een teleurstellend antwoord voor u in haar boek Het ondernemersgen. Het O-gen bestaat niet! Dus zal het ook nooit gevonden worden. Gelukkig zijn wel onderliggende genen actief en is ondernemerschap ook te ontwikkelen.
recensie
Advisering
19 mei 2011
Ronald Buitenhuis
3-4 minuten leestijd
René Boender adviseerde onder meer merken als Coca Cola, Ola, Goodyear en L’Oréal. Het leverde hem een schat aan ervaring op. Ervaringen nu gebundeld als lekker weghappende ‘snoepjes’ in het boek Great to Cool. Ofwel: just do it! Als u tenminste tegen Amerikaans optimisme kunt.
recensie
Financieel management
18 mei 2011
Ronald Buitenhuis
3-4 minuten leestijd
Wie Bankroots in 2020 leest, wordt heen en weer geslingerd in een woest schuddend bakje van een financieel literaire rollercoaster. Een rit met bochten van doemdenken, maar ook ‘loops’ van hoop en liefde. Uitmondend in een wereld zonder geldverkeer zelfs.
recensie
Algemeen management
3 mei 2011
Ronald Buitenhuis
2-3 minuten leestijd
Een goed besluit is het halve werk van martin hetebrij is een fraai en doorwrocht boek over besluitvorming, macht en communicatie. Verplichte kost voor managers uit alle echelons!
recensie
Marketing
28 februari 2011
Ronald Buitenhuis
2-3 minuten leestijd
We kennen al Calimeromarketing en Calimeromarketing 2.0. En nu is er ook een heuse ‘Calimero’ variant: Calimeromarketing 2.0 in een eierdop. Een ‘light’ versie waar je in een uur doorheen bent. Omdat ondernemers geen tijd hebben om te lezen, zo stelt Karen Romme.
recensie
Marketing
14 februari 2011
Ronald Buitenhuis
2-3 minuten leestijd
Doet u ook elke dag uw boodschappen bij de Aldi of de Lidl? Nee? Maar dat is gek. Die zijn toch het goedkoopst? Waarom zou je er dan niet heen gaan? Is er een andere supermarkt net even dichter bij u in de buurt? Of u vindt dat Aldi of Lidl niet het assortiment heeft dat u nodig heeft. Wat de reden ook is, kennelijk bent u bereid meer te betalen dan strikt noodzakelijk is. Jos Burgers legt in zijn boek Geef nooit korting! uit waarom dat zo is, en waarom u zich als verkopende partij eigenlijk nooit moet mengen in 'prijsgevechten'.
recensie
Verandermanagement
3 februari 2011
Ronald Buitenhuis
1-2 minuten leestijd
Typ op managementboek.nl het woord veranderen in en je krijgt ‘124 hits’. Dat is nog maar het topje van de ijsberg. Momenteel verschijnen stapels veranderboeken. De een beter dan de ander. Is Mensen veranderen van Yvonne Burger, Léon de Caluwé en Paul Jansen een verrijking voor het arsenaal? Ja en nee.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
29 november 2010
Ronald Buitenhuis
2-3 minuten leestijd
Niets lijkt zo moeilijk als feedback geven. Voor je het weet, heb je hooglopende discussies en gedonder in de tent. In De kick van feedback maken Eeke Dijkstra en Jurriaan Dolman inzichtelijk hoe je feedbackproblemen kunt voorkomen.
recensie
Werk en loopbaan
26 november 2010
Ronald Buitenhuis
2-3 minuten leestijd
Els Ackerman is allergisch voor het woord passie. En toch schreef ze er een boek over: Help, ik zoek mijn passie. Een boek met een knipoog naar mensen die zich laten leiden door het verwachtingspatroon van deze maatschappij waarin iedereen een passie nodig schijnt te hebben. Onzin, zegt Ackerman. Relax. Relativeer.
recensie
Inkoop en logistiek
19 november 2010
Ronald Buitenhuis
2-3 minuten leestijd
Genoeg boeken over verkoop. Genoeg boeken ook over inkoop. Dito boekenkast vol met literatuur over onderhandelen. Maar een combinatie van die drie, nee, dat ontbrak, constateerde Bert Willemsen. Hij sprong in het gat en schreef Situationeel (onder)handelen. Hoe komen inkopers en verkopers tot een succesvolle relatie? Een handleiding.
recensie
Advisering
27 oktober 2010
Ronald Buitenhuis
2-3 minuten leestijd
Jaarlijks worden door overheid en bedrijfsleven vele miljarden euro’s uitgegeven aan inhuur van professionals. De tevredenheid over die uitgegeven miljarden is echter vaak gering. Hoe dat kan en hoe het anders moet, daarover gaat het boek ‘De professional op het witte paard’ van Edwin Martherus, Marco Plasier en Achraf Talhaoui.
recensie
Werk en loopbaan
22 oktober 2010
Ronald Buitenhuis
2-3 minuten leestijd
We kennen de boeken wel met de bekende retoriek van vrouwen die klagen omdat ze zich te kort gedaan voelen door met name mannelijke collega’s. In dat kader is het een verademing om ook eens een tegengeluid te lezen. Dat tegengeluid biedt Frances Ruijter met het boek De gelukkige carrièrevrouw, kiezen met hoofd en hart.
recensie
Algemeen management
1 oktober 2010
Ronald Buitenhuis
2-3 minuten leestijd
Het boek Ketensamenwerking in zichzelf is eigenlijk de mooiste metafoor van de inhoud. Het is geschreven door achttien mensen die samen, in de keten, hun visie geven op wat samenwerken in de keten kan opleveren.
recensie
Algemeen management
30 september 2010
Ronald Buitenhuis
3-4 minuten leestijd
De generalistische manager, ‘geschoold’ MBA-er, zal met angst en beven De laatste manager van Ben Kuiken ter hand nemen. Voor de kennismanager die zijn vak inhoudelijk begrijpt, is er echter geen vuiltje aan de lucht.
recensie
Organisatiekunde
29 september 2010
Ronald Buitenhuis
2-3 minuten leestijd
Lean, Six Sigma, kwaliteitsmanagement….. Stapels instrumenten zijn er om organisaties beter te laten renderen. En toch slagen bedrijven er heel slecht in om maximaal resultaat te behalen. Neil Webers denkt de missing link gevonden te hebben. Hij beschrijft het in ‘Performance Behaviour’.
recensie
Algemeen management
27 september 2010
Ronald Buitenhuis
3-4 minuten leestijd
Soms verschijnen er van die boeken die misschien an sich niet spectaculair veel nieuws brengen, maar wel veel inzicht verschaffen. Het generatieraadsel - Ontdek de kracht van generaties is zo’n boek. Wie dit boek van Aart Bontekoning leest, zal beter snappen waarom mensen als Lubbers en Cohen ogenschijnlijk over de houdbaarheidsdatum heen zijn en conflicten in bedrijven zo lastig oplosbaar zijn.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
6 september 2010
Ronald Buitenhuis
2-3 minuten leestijd
Wil je applaus krijgen, dan moet je een dijk van een presentatie afleveren. Dat is niet eenvoudig, weten velen die wel eens een presentatie hebben gegeven uit ervaring. Altijd handig dat er boekjes zijn die je verder helpen. Zoals Presenteren? Alles mag! Naar eigen zeggen een ‘Handboek voor boeiende presentaties’. Alles mag inderdaad. Maar wat moet, is deel twee schrijven. En rap! De wereld verandert namelijk razendsnel.
recensie
Marketing
2 september 2010
Ronald Buitenhuis
2-3 minuten leestijd
Nog op zoek naar een uitweg uit de economische crisis? Op zoek naar meer afzet? Misschien is het een idee om de afdeling marketing eens tegen het licht te houden. Marketeers leven vooral in de prehistorie. Althans dat concluderen de auteurs van het boek De 9+ organisatie, met als verklarende ondertitel ‘Van marketshare naar mindshare’.