OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
4 resultaten
recensie
Marketing
3 maart 2009
Paul Hartog
2-3 minuten leestijd
De titel van 'Weg met het marketingplan, tijd voor actie!' is een regelrechte provocatie en deze heeft op mij zijn uitwerking niet gemist. Het boek is echter geen pleidooi om planning helemaal overboord te gooien, maar wel om het heel anders aan te pakken. Gerichter, praktischer en met een grote nadruk op acties en resultaten. Grote ambities dus, maar veel schokkends staat er niet in 'Weg met het marketingplan, tijd voor actie!'. Wel is de auteur erin geslaagd een leesbaar zonder-fratsen-marketingboek af te leveren.
recensie
Marketing
15 januari 2009
Paul Hartog
De theorie, historie, huidige stand van zaken en goede voorbeelden uit de reclamewereld passeren de revue in 'Zapklare brokken'. In zeven overzichtelijke hoofdstukken, 'brokken', biedt Hans van Dijk u een heldere en vermakelijke inkijk in deze bedrijfstak.
recensie
Marketing
26 november 2008
Paul Hartog
2-3 minuten leestijd
Het is nog niet zo vreselijk lang geleden dat hardlopen uitsluitend een competitiesport was. De atleten beschikten toen niet over het gespecialiseerde hightechschoeisel zoals we dat nu allemaal kennen maar ze maakten hun kilometers op 'ordinaire' indoorschoenen (van Puma of Adidas). Michiel Lukkien, de ondernemer die Nike in Nederland maakte tot wat het nu is, vertelt zijn verhaal in 'Nike'. Het is een spannend 'jongensboek' over de marketing van Nike, geschreven door de meester zelf!
recensie
Reclame en verkoop
13 november 2008
Paul Hartog
1-2 minuten leestijd
In het voorwoord melden Jaap Bron en Alexandra van 't Geloof dat 'Gevraagd: verkoper met visie m/v' vooral niet gaat over de kneepjes van het verkoopvak zoals de elevatorpitch, de SPIN-methode, scripts voor telefonische acquisitie en het omgaan met bezwaren. Dit boek gaat juist over het afleren van dergelijke verkooptrucs en het hanteren van een meer persoonlijke aanpak in de verkoop.