Lees verder


Andrew McAfee (bachelor’s in mechanical engineering en master's in management van MIT, promotie aan Harvard Business School) slaat al meer dan een decennium een brug tussen wetenschap en het grote publiek.
Meer over de auteursMachine, Platform, Crowd – Harnessing Our Digital Future
Gebonden Engels 2017 1e druk 9780393254297Samenvatting
We live in strange times. A machine plays the strategy game Go better than any human; upstarts like Apple and Google destroy industry stalwarts such as Nokia; ideas from the crowd are repeatedly more innovative than corporate research labs.
MIT's Andrew McAfee and Erik Brynjolfsson know what it takes to master this digital-powered shift: we must rethink the integration of minds and machines, of products and platforms, and of the core and the crowd. In all three cases, the balance now favors the second element of the pair, with massive implications for how we run our companies and live our lives.
In the tradition of agenda-setting classics like Clay Christensen's The Innovator's Dilemma, McAfee and Brynjolfsson deliver both a penetrating analysis of a new world and a toolkit for thriving in it. For startups and established businesses, or for anyone interested in what the future holds, Machine, Platform, Crowd is essential reading.
Trefwoorden
digitale transformatie platformeconomie kunstmatige intelligentie toekomst disruptieve innovatie crowdsourcing mens-machine interactie strategie digitale economie innovatie tweede machinetijdperk netwerkeffecten exponentiële groei bedrijfsmodellen complementaire goederen digitale platforms ondernemerschap economie technologische vooruitgang machine learning organisatieverandering opensourcemodel menselijke creativiteit algoritmes digitaal leiderschap empathie mens-machine samenwerking coaching industriële disruptie maatschappelijke impact
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Andrew McAfee
Over Erik Brynjolfsson
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan