Lees verder


Daniel Goleman is psycholoog. Hij studeerde psychologie aan Harvard University en was hoofdredacteur van Psychology Today.
Meer over Daniel GolemanEcological Intelligence
Knowing the Hidden Impacts of What We Buy
Paperback Engels 2009 1e druk 9781846141805Samenvatting
In dit provocatieve nieuwe boek toont Daniel Goleman aan dat alles over het consumentengedrag op het punt staat te veranderen. Tot op heden, debatteert hij, is onze denkwijze over kwesties als het milieu, de gevaren voor de gezondheid of de kindarbeid ééndimensionaal geweest, geconcentreerd op enkele problemen in isolatie van de rest. Ons ' groene bewustzijn' is zo oppervlakkig we vaak meer kwaad doen dan goed door de ongunstige effecten van wat we kopen en doen te negeren. 'Ecological Intelligence' toont hoe het fenomeen van radicale transparantie - de beschikbaarheid van volledige informatie over alle aspecten van een productgeschiedenis - op het punt staat de macht van consumenten en het lot van zaken te transformeren.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Daniel Goleman
Inhoudsopgave
2. 'Green' is a mirage
3. What we don't know
4. Ecological intelligence
5. The new math
6. The information gap
7. Full disclosure
8. Twitter and buzz
9. Fair and square
10. The virtuous cycle
11. The chemical stew
12. The amygdala goes shopping
13. Tough questions
14. The perpetual upgrade
15. Second thoughts
16. Doing well by doing good
Acknowledgments
Notes
Resources
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan