Lees verder


Michel Jansen is oprichter van Veramente Brand Consultancy (michel.jansen@veramente.nl). Hij begeleidt bedrijven bij het vertalen van hun bedrijfsstrategie in een helder merkbeleid.
Meer over Michel JansenBrand Flow
Creëer de optimale merkervaring
Paperback Nederlands 2009 1e druk 9789013068023Samenvatting
Het continu bieden van meerwaarde is dé grote uitdaging om bestaansrecht te hebben. En dat is niet eenvoudig in de huidige omstandigheden. Sommige merken slagen daar dan ook beter in dan andere merken. Merken als Ikea, Nike, BMW, Apple. Starbucks, Interpolis, Hema en Rabobank zijn in staat om over een lange periode succesvol te zijn. wat opvalt aan deze merken is dat ze een paradoxale eigenschap bezitten: ze presteren op ogenschijnlijk eenvoudige wijze op de top van hun kunnen. Zij zijn in staat om continu een optimale merkervaring te creëren terwijl zij met dezelfde marktomstandigheden te maken hebben als hun concurrenten. Hierdoor vormen ze een klasse apart en hun positie lijkt onaantastbaar.
Maar hoe komt het dat zij moeiteloos op de top van hun kunnen presteren? En belangrijker nog, wat kunnen andere merken doen om eveneens in eenzelfde flow te komen? 'Brand flow' gaat in op deze vragen. Aan de hand van zes paradigmaverschuivingen wordt beschreven wat nodig is om als merk flow te bereiken, ofwel een optimale merkervaring te creëren. Daarbij wordt duidelijk dat het bouwen van een succesvol merk om een fundamenteel andere benadering vraagt dan veel organisaties tot op heden gewend zijn.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Michel Jansen
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleiding
1. Paradigmaverschuiving 1: van reactief naar proactief
2. Paradigmaverschuiving 2: van imagogedreven naar merkgedreven
3. Paradigmaverschuiving 3: van transactie naar relatie
4. Paradigmaverschuiving 4: van herpositioneren naar vitaliseren
5. Paradigmaverschuiving 5: van veranderen naar doorontwikkelen
6. Paradigmaverschuiving 6: van snelheid naar timing
7. Creëer een optimale merkervaring met brand flow
Over de auteur
Dankwoord
Literatuur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan