Lees verder
Excelleren of creperen
Strategische vernieuwing door gericht kennismanagement
Paperback Nederlands 1998 9789025496715Samenvatting
Is strategische vernieuwing alleen iets voor multinationals of moet het midden- en kleinbedrijf zich er ook mee bezighouden? En zo ja, hoe pak je dat aan? In 'Excelleren of creperen' laten Smit en De Bruin zien dat strategische vernieuwing voor elk bedrijf noodzakelijk is om te overleven, hoe groot of klein ook. Invoeren van gericht kennismanagement is hierbij van levensbelang. Dat betekent dat een onderneming specifieke kennis in en buiten het bedrijf moet bundelen en benutten. Hoe een bedrijf dat aanpakt en vooral hoe het daarmee kosten en tijd kan besparen, maken De Bruin en Smit op inzichtelijke manier duidelijk. Het vlot geschreven boek bevat aansprekende voorbeelden, rechtstreeks afkomstig uit hun ruime ervaring als organisatie-adviseur bij Coopers & Lybrand.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Inleiding: druk, druk, druk
1. Kiezen of verliezen
2. Strategische vernieuwing in de praktijk
3. Succesformule
4. Kennis als katalysator
5. Kennismanagement als kapstok
6. Valkuilen
7. Sprong in het diepe
Concluderende samenvatting: (excel)leren of creperen
Cooperstest meet de conditie van uw organisatie
Literatuuroverzicht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan