Lees verder




Michael Sandel is the Anne T. and Robert M. Bass Professor of Government at the University of Harvard.
Meer over Michael SandelPolitiek en moraal
Filosofie voor het publieke debat
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789025905415Samenvatting
'Politiek en moraal'van Harvard filosoof Michael Sandel (bekend van o.a. optreden met Joris Luyendijk en Bas Heijne) behandelt de vraag of politiek, wetgeving en rechtspraak waardevrij kunnen zijn.
Het bevat nooit eerder vertaalde artikelen over o.a. burgerschap, economie, liberalisme en positieve discriminatie. Het eerste essay is de hartstochtelijke toespraak 'De verleerde kunst van het democratisch debat', die Sandel hield in 2014 toen de Universiteit Utrecht hem een eredoctoraat verleende.
Trefwoorden
politieke filosofie moraal democratisch debat publieke filosofie burgerschap marktdenken liberalisme commodificatie rechtvaardigheid gemeenschappelijkheid ethiek pluralisme marktsamenleving publiek discours communitarisme politiek liberalisme algemeen belang procedurele republiek socratische methode economie en moraal rawls positieve discriminatie religie in politiek neutraliteit euthanasie stamcelonderzoek emissierechten vermerking maatschappij deugden
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Michael Sandel
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Inleiding
Deel 1: Burgerschap, markt en moraal
Deel 2: Morele en politiek argumenten
Deel 3: Liberalisme, pluralisme en gemeenschappelijkheid
Noten
Register
Verantwoording
Michael J. Sandel op het web
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan