Lees verder
Het klimaat zijn wij
De wereld redden begint bij het ontbijt
Paperback Nederlands 2020 1e druk 9789026354144Samenvatting
Met zijn bestseller Dieren eten veroorzaakte Jonathan Safran Foer een sensatie: veel van zijn lezers werden vegetariër, of werden zich op z'n minst bewust van hun eetgedrag, Nu pakt hij het grootste thema van deze tijd aan: klimaatverandering.
Om dit onderwerp concreter en daardoor urgenter te maken, herinnert Foer ons aan de kracht van gezamenlijke actie en geeft hij voorbeelden van succesverhalen uit het verleden als stimulans. Op deze manier - die van elk individu slechts een kleine inspanning vergt maar bij collectieve actie uiterst effectief is - kunnen we een van de grootste veroorzakers van klimaatverandering aanpakken: de bio-industrie.
Op zijn geheel eigen en verrassende wijze spoort Foer de lezer aan om na te denken over hoe volgende generaties ons handelen op dit cruciale moment zullen beoordelen. Wij kúnnen de wereld nog redden, te beginnen bij het ontbijt.
'Op onconventionele maar overtuigende wijze legt Foer uit waarom actie ondernemen tegen klimaatverandering tegelijkertijd extreem eenvoudig en ongelooflijk moeilijk is. Foer dwingt de lezer de mate van zijn betrokkenheid bij "de grootste crisis aller tijden" te heroverwegen." - Publishers Weekly (starred)
Trefwoorden
klimaatverandering duurzaamheid bio-industrie vegetarisme collectieve actie milieu voedselkeuzes toekomst persoonlijke verantwoordelijkheid maatschappij dagelijkse keuzes plantaardig eten gedragsverandering klimaatcrisis verantwoord consumeren toekomstige generaties klimaatactie ecologische voetafdruk dierlijke producten klimaatontkenning antropoceen filosofie grote uitstervingsgolf ethiek consumentenbewustzijn voedselproductie morele keuzes broeikasgassen wereldbehoud
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
II Hoe voorkomen we een grote uitstervingsgolf? 81
III Ons enige thuis 109
IV Discussie met de ziel 151
V Meer leven 193
Bijlage: 14,5 procent / 51 procent 237
Noten 247
Bibliografie 257
Dankbetuiging 279
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan