
Lees verder
Cor Molenaar is directeur van het adviesbureau eXQuo consultancy. Daarnaast is hij emeritus Hoogleraar E-Marketing aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en adviseur van gerenommeerde bedrijven, zowel in de retail als de dienstverlening. Hij is auteur van verschillende boeken, waaronder Het einde van concurrentie en Demand Driven Business Strategy.
Meer over Cor MolenaarTraditioneel zijn de marketinginspanningen van bedrijven meestal gericht geweest op massaliteit en massacommunicatie. Het aantal alleenstaanden is de afgelopen twintig jaar echter gegroeid van 10% naar 35% en deze groei zet zich nog steeds voort. Verwacht wordt dat deze groep in sterke mate het maatschappijbeeld gaat bepalen en invloed zal hebben op het totale generieke koopgedrag en hierdoor het aanbod van bedrijven. In 'De impact van de ik-cultuur' gaat Cor Molenaar in op de gevolgen die individualisering heeft voor de maatschappij, voor organisaties, de markt en dus ook de marketing van ondernemingen en instellingen. De trend naar steeds meer alleenstaanden en de veranderingen in lifestyle en gedrag vragen om een nieuwe benadering van de consument. De centrale vraag in dit boek is daarom hoe marketeers en andere betrokkenen om moeten gaan met het (koop)gedrag van singles en welke ontwikkelingen dat, naast CRM, tot gevolg kan hebben.