Lees verder


Eelko Huizingh is universitair hoofddocent Innovatiemanagement aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Meer over Eelko HuizinghInnovatiemanagement, met MyLab NL toegangscode
Paperback Nederlands 2025 5e druk 9789043041799Samenvatting
Innovatie is hot. Mediadiscussies benadrukken de noodzaak van innoveren. Tegelijkertijd wordt vaak gezegd dat "het' niet goed gaat met innoveren. Om onze welvaart en welzijn in stand te houden is innoveren noodzaak. Elke organisatie voelt de druk om meer, sneller en beter te innoveren!
Innovatiemanagement toont dat innoveren niet altijd eenvoudig is, maar wel voor elke organisatie noodzakelijk én mogelijk is. Dit boek beschrijft hoe je innoveert, hoe je innovatie stimuleert en hoe je succesvolle vernieuwing realiseert. De focus ligt allereerst op het innovatieproces. Het boek besteedt daarnaast veel aandacht aan het vergroten van het innovatievermogen van een organisatie.
De theorie in dit boek is gebaseerd op de nieuwste inzichten in de wetenschappelijke en vakliteratuur. Praktische cases uit de Nederlandse en Europese context illustreren de methoden en modellen. De cases zijn geactualiseerd en breed georiënteerd: bij grote en kleine bedrijven, in consumenten- en zakelijke markten, uit de dienstverlening en industrie, en op het gebied van zowel producten, markten als processen.
Trefwoorden
innovatie innovatiemanagement innovatieproces innovatievermogen waardecreatie verandering creativiteit vernieuwing ondernemerschap organisatieverandering strategie productontwikkeling concurrentievermogen technologie verandermanagement bedrijfsontwikkeling marktintroductie implementatie ideeënontwikkeling recombinatie van kennis digitalisering
Trefwoorden
Specificaties
Thema classificatie
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over Eelko Huizingh
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Dankwoord
Deel 1: De basis van innoveren
1 Wat is innoveren?
2 Innoveren: van geluk naar opzet
3 Wat kun je innoveren?
4 Innovaties in soorten en maten
Deel 2: De ingrediënten van innoveren
5 De rol van strategie
6 De rol van klanten
7 De rol van technologie
8 De rol van duurzaamheid
Deel 3: De ingrediënten van vernieuwen
9 De rol van leren
10 De rol van creativiteit
11 Naar een creatieve organisatie
Deel 4: Het uitvoeren van innovatieprojecten
12 Innovatietrajecten managen
13 Succesvolle marktintroductie
14 Organisatorische innovaties uitvoeren
15 Innoveren organiseren
16 Innoveren is leven met paradoxen
Begrippenlijst
Noten
Index
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan