
Lees verder
In 1996 opgericht door drie pioniers die vooral een 'gaaf' bedrijf wilden neerzetten, ontwikkelde The Vision Web zich in hoog tempo tot een e-business community met in 2000 bijna 500 medewerkers die, verdeeld over circa tien labels en ongeveer zestig business-projecten, op vrijwel alle innovatieve fronten van ICT en e-business actief zijn. Bekende labels zijn Solvision, Change Vision, Crexx en The Art of Service. The Vision Web werkt voor de top honderd van het Nederlandse bedrijfsleven en is ook aanwezig in België, Duitland, Singapore en Australië.
Georganiseerd vanuit Grand Cafés in Delft en Veldhoven stelt The Vision Web het ontwikkelen van talenten en ambities van medewerkers centraal. De Grand-café als ondernemingsvorm en de door medewerkers zelf bepaalde salarissen trokken veel aandacht van de media. Deze en andere aspecten zijn praktische vertalingen van de vijf pijlers van The Vision Web: respect en vertrouwen, eigen verantwoordelijkheid, natuurlijk ondernemerschap, talenten boven structuren en synergie tussen mensen.
Filosoof-ondernemer Govert Derix combineert in zijn boek over The Vision Web de genres van het spannende jongensboek, het diepte-interview en het filosofisch essay. Kritisch en enthousiast biedt hij een inspiratiebron voor iedereen die zich aangesproken voelt door de uitdagingen van de Nieuwe Economie.