
Lees verder
Het 'Handboek Zoekmachinemarketing' wordt alom geprezen om zijn volledigheid, deskundigheid en praktijkgerichte oplossingen. De vierde editie is volledig geactualiseerd, zodat u volledig up-to-date bent ten aanzien van zoekmachineoptimalisatie en adverteren voor zoekmachines, Universal search en sociale media.
Dit boek leert u hoe u echt succesvol een online zoekmachinemarketingcampagne opzet. Online marketing, en met name zoekmachinemarketing, heeft zijn plek in de mediamix inmiddels bewezen. Zoekmachinemarketing kan u een fantastische conversie en return on investment opleveren, maar voor het opzetten van een geslaagde zoekmachinemarketingcampagne is het zaak dat u goed weet welke zaken belangrijk zijn om hoog te scoren in zoekmachines en sociale media. Bijna nog belangrijker is dat u weet wat u vooral niet moet doen.
In deze vierde, geheel herziene uitgave zijn de jongste inzichten over Google Instant, Facebook Search, sociaal zoeken, advertentievormen, onderzoekscijfers, de effectiefste en handigste SEO- en PPC-tools en honderden nieuwe screenshots verwerkt. Tevens staat de auteur stil bij het belang van opkomende sociale media voor zoekmachinemarketing, zoals Twitter, Hyves, Facebook en LinkedIn.
Value Pack t.w.v.€ 125,00 gratis bij aanschaf van het boek
- € 50,00 Google Adwords advertentietegoed
- € 75,00 korting op de tool voor zoekmachineoptimalisatie SEO Effect, www.seoeffect.com.
Wat is er nieuw in deze vierde editie?
Onder meer:
- Website optimaliseren voor sociale media waaronder Facebook.
- Uitleg 'open graph' in verband met Social search.
- De invloed van Google Instant op het zoekgedrag.
- Overzicht belangrijkste tools voor zoekwoordonderzoek, indexering en linkbuilding.
- De invloed van websitelaadtijd en tools om deze te verbeteren.
- Handige cheat sheet checklists per onderwerp.
- Zoekwoordstrategieën uitgewerkt.
- Linkprofielen uitwerken en er je voordeel mee doen tijdens linkbuilding.
- Conversion attribution uitgelegd en hoe Adwords ermee omgaat.
- De veranderingen in Adwords op een rijtje.
- Retention inzetten voor uw online mediacampagne.
Tot de behandelde onderwerpen behoren:
- Wat is zoekmachinemarketing?
- Hoe werken de verschillende zoekmachines en gidsen? Wat zijn de modellen? Wat is hun wijze van verzamelen? Moet u betalen voor posities of juist niet?
- Hoe zoekt uw doelgroep? Hoe komt u boven in de zoekresultaten van uw doelgroep te staan?
- Wat is Universal search? Welke elementen maken deel uit van een Universal-searchresultaat en hoe beïnvloedt u die?
- Wat zijn de drie componenten die zoekresultaten van de zoekmachines voor uw webcontent bepalen en waar moet u op letten?
- Hoe verbetert u uw linkprofiel?
- Hoe zet u sociale media zoals Facebook, Hyves, LinkedIn, Digg, eKudos, NUjij, Twitter en del.icio.us in voor linkbuilding?
- Hoe zet u sociale media in om de vindbaarheid van uw site zelf in sociale media te vergroten?
- Hoe maakt u een databasegestuurde site doorzoekbaar?
- Hoe zorgt u dat uw doelgroep op uw resultaat in de zoekmachine klikt en niet op dat van de concurrent?
- Waar houden zoekmachines niet van? Wat zijn struikelblokken voor zoekrobots?
Hoe wordt u opgenomen in zoekmachines, internetgidsen en verticals zoals Google Maps, Google Video, Updates, YouTube en Google Nieuws?
- Hoe bedrijft u PR 2.0?
- Hoe zet u een betaalde zoekmachineadvertentiecampagne op? Welke advertentievormen en biedingsmodellen bestaan er? Waar moet u op letten en hoe verbetert u de conversie?
- Hoe meet u de resultaten van uw zoekmachinemarketinginspanningen? Hoe doet u nulmetingen, maakt u rapportages en gebruikt u webstatistieken?
- Wat brengt de toekomst? Hoe ontwikkelen de zoekmachines zich en welke implicaties kan dit hebben voor uw zoekmachinemarketing?
De begeleidende website www.searchmarketing.nl is een aanvulling op het boek. Aangezien de zoekmachinemarketingwereld constant verandert, vindt u hier aanvullende artikelen en de jongste ontwikkelingen. Tevens vindt u hier alle URL's van de besproken sites, zodat u eenvoudig kunt doorklikken, en heel veel aanvullende verwijzingen.
zoekmachinemarketing seo google sem internetmarketing zoekwoordonderzoek adwords linkbuilding marketing conversie social media internet website optimalisatie webanalyse zoekresultaten contentmarketing universal search zoekalgoritmen pay-per-click campagne-optimalisatie pullmarketing ict facebook domeinautoriteit vindbaarheid organische zoekmachineplaatsing youtube
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Heb je jouw boeken niet meer nodig?
Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.
Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
Meer informatie over AI-books