Lees verder
Martha Nussbaum
Filosofie als activisme
Paperback Nederlands 2014 9789086871360Samenvatting
Martha Nussbaum (1947) is ongetwijfeld een van de meest prominente en uitgesproken hedendaagse denkers. Of het nu over liefde, onderwijs, religie of politiek gaat, steeds weet zij prikkelende theoretische overpeinzingen te koppelen aan strijdbare praktische inzichten. Filosofie moet volgens haar bijdragen aan de strijd voor een rechtvaardige en menswaardige samenleving. Vreemd genoeg heeft Nussbaums status als invloedrijke denker en publieke intellectueel zich niet vertaald naar het publicitaire vlak. Wie een goed inleidend boek over haar werk zoekt, komt al gauw bedrogen uit. Niet alleen in het Engels, maar ook in het Nederlands bestaan tot op heden geen toegankelijke werken over Nussbaums denken. Om in deze lacune binnen ons eigen taalgebied te voorzien, biedt dit boek niet alleen een kritische inleiding op de verschillende aspecten van Nussbaums werk, maar wil het tegelijk ook de praktische relevantie van haar denken laat zien.
Ronald Tinnevelt (1971) is als universitair hoofddocent rechtsfilosofie verbonden aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Radboud Universiteit Nijmegen. Yvonne Denier (1976) is verbonden aan het Centrum voor Biomedische Ethiek en Recht (Faculteit Geneeskunde) van de KU Leuven, waar ze Ethiek van de Gezondheidszorg doceert.
Met bijdragen van John Michael Alexander, Yvonne Denier, Joep Dohmen, Iris van Domselaar, Marcus Du?well, Patrick Loobuyck, Thomas Nys, Ronald Tinnevelt en Mariëtte Willemsen.
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Vaak samen gekocht
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan