Lees verder

Bart Hufen is technisch bedrijfskundig ingenieur en heeft een master in brand management. Vanuit zijn bedrijf BrandNewGame bv ontwikkelt hij gamification-projecten voor diverse (internationale) opdrachtgevers.
Meer over Bart HufenGamification als motor van verandering
Hoe games motivatie vergroten en verandering versterken
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789089653529Samenvatting
Spelenderwijs leren veranderen.
Organisaties vinden het lastig om continue verbetering systematisch in te bedden in hun businessmodel. Kernpunt van succesvol veranderen is medewerkers actief en op een leuke manier te betrekken én in beweging te brengen. Via games kan de Learning Agility van medewerkers worden ontwikkeld om klaar te zijn voor een omgeving die voortdurend verandert.
Gamification maakt veranderen leuker én effectiever.
Dit boek onthult hoe organisaties games kunnen gebruiken om processen te optimaliseren en medewerkers te motiveren bovengemiddelde prestaties te leveren. Centraal staat het ‘Game-Plan’. Aan de hand hiervan wordt uitgelegd hoe gemeenschappelijke doelen mensen op het zakelijk speelveld kunnen verbinden. Dit gebeurt rondom de vier belangrijkste processen van elke organisatie: het bedenken, maken, verkopen en verbeteren van producten. Besproken wordt hoe een organisatie door middel van de 'progressie-loop' de hoofdprocessen op de juiste wijze inricht en optimaliseert. Zo kunnen organisaties continue vooruitgang structureel inbedden in hun organisatie.
- Met serious games-cases van (internationale) opdrachtgevers die bewezen progressie hebben opgeleverd.
- Inclusief een eenvoudig op te volgen Game-Plan. Van dé grondlegger van gamification in Europa.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Videos (2)
- 24-11-2016 Gamification als motor van verandering
- 12-12-2016 Level Up! | Bart Hufen | TEDxHilversum
Over Bart Hufen
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Level 1.1 Het externe speelveld
Level up – Samenvatting 1.1 Het externe speelveld
Level 1.2 Het interne speelveld
Level up – Samenvatting 1.2 Het interne speelveld
Level 2. PURPOSE
Level 2.1 Bouw een purpose-piramide als scoremode
Level 2.2 Doorvertaling van purpose naar doelstellingen per kwadrant
Level 2.3 Transformeer afdelingen naar action-loops
Level 2.4 Doen-denken
Level up – Samenvatting 2.0 Purpose-piramide als scoremodel
Level 3. PEOPLE 81
Level 3.1 Spelers beïnvloeden
Level 3.2 Doen = willen + weten + kunnen + durve
Level 3.3 Learning agility vergroten
Level up – Samenvatting 3.0 People: willen, weten, kunnen en durven
Level 4. DE PROGRESSIE-LOOP
Level 4.1 De progressie-loop intern
Level up – Samenvatting 4.1 De progressie-loop intern
Level 4.2 De progressie-loop extern
Level up – Samenvatting 4.2 De progressie-loop extern
Level 4.3 Progressie-loop (totaal)
Level 4.4 Feedback gebruiken voor voortdurend verbeteren
Level up – Samenvatting 4.0 Progressie-loop en feedback voor verbeteren
Level 5. PERFORMANCE
Level 5.1 Performance matchen
Level 5.2 Feedback kwantificeren
Level 5.3 Impact van gedrag meten met de GameStorm
Level up – Samenvatting 5.0 Performance is scoren
Level 6. PLAY
Level 6.1 Het gamification-canvas
Level up – Samenvatting 6.1 Het gamification-canvas
Level 6.2 Praktijkvoorbeelden van games die verandering in gang hebben gezet
Level up – Samenvatting 6.0 Play for progress: kickstart verandering!
Level 7. CHANGE THE GAME
Level 7.1 Nogmaals het GamePlan
Level 7.2 People on the Playground, Purpose en Progressie
Level 7.3 Scoremodel bepalen aan de hand van een purposepiramide (voor)
Level 7.4 Processen optimaliseren rondom de gestelde uitdagingen (nu)
Level 7.5 Performance: meten van verbetering (na)
Over de auteur
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan