Lees verder

Hugo Mans is een hands-on financieel directeur bij NS met meer dan tien jaar eindverantwoordelijkheid voor omvangrijke en complexe veranderprogramma’s.
Meer over Hugo MansVeranderprogramma's die werken
Het ritme van veranderen in negen fasen
Gebonden Nederlands 2020 1e druk 9789462763647Samenvatting
Met een uitgekiende aanpak worden de meest uitdagende veranderprogramma’s een succes. Resultaat, verbinding, flexibiliteit, plezier, lef en doorzettingsvermogen: centrale begrippen voor een succesvolle aanpak. Hoe dat werkt? Daar gaat dit boek over.
Hugo Mans neemt je mee met kennis en inzichten die zich in de praktijk hebben bewezen. Van alle negen fasen van een veranderprogramma, van start tot finish, worden de kernpunten van een trefzekere aanpak uiteengezet. To the point en eenvoudig toepasbaar. Om jouw veranderaanpak aan te scherpen en te verrijken. Om meer zicht te hebben op hoe een veranderprogramma professioneel bestuurd kan worden. Om doortastend toezicht te houden op een organisatie in verandering.
Trefwoorden
veranderen verandermanagement programmamanagement verandertraject organisatieverandering governance leidinggeven veranderfasen oerkrachten communicatie veranderbereidheid implementatie besluitvorming veranderkracht mobiliseren veranderstrategie draagvlak verandervisie veranderteam vertrouwen bijsturing stakeholdermanagement management doorzettingsvermogen complexe veranderingen resultaatgerichtheid kanteling weerstand
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Hugo Mans
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Het veranderprogramma in één oogopslag 11
Oerkrachten bij veranderen 15
1 Verlangen naar verandering 25
2 Besluiten tot verandering 35
3 Governance van veranderen 43
4 Succesvol mobiliseren 53
5 De smaakmakers in je plan 65
6 Communiceren met resultaat 73
7 Koers houden en bijsturen 81
8 Op naar de kanteling 91
9 We kantelen! 99
De kern van de zaak 107
Epiloog 125
Even voorstellen 127
Over de auteur 131
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan