Lees verder


Michel is sinds 1995 actief in de commercie. Alle rollen heeft hij bekleed. Van vertegenwoordiger van kattenbakgrid tot commercieel directeur bij Yacht.
Meer over Michel van VuurenWinnen is Zilver
Gebonden Nederlands 2018 1e druk 9789463420617Samenvatting
We willen in een competitieve omgeving het verschil maken. Dat is in de verkoop en sport makkelijk te definiëren. Omzet of winst. Maar waar zit het verschil? Als je van de ander weet te winnen. Winnen is de uitkomst van het verschil maken. Dus hoe zorgen wij, als professional en manager, dat we precies weten wat dit inhoudt?
Het vertellen wat iemand moet doen lijkt een goede manier om succes te bereiken. Zeg maar het opvolgen van tips. Alleen werkt dit niet of nauwelijks in een dynamische omgeving. Elke situatie of gesprek is altijd net weer iets anders. Dit betekent vaak dat er ook om ander gedrag gevraagd wordt. Zo hoor je veel coaches achteraf roepen wat ze hadden moeten doen, maar dit bereidt hen totaal niet voor op de volgende spelsituatie. Wat we willen is dat duidelijk moet zijn wat het gewenste effect is.
Zo kun je met behoud van creativiteit zelf invulling geven aan de wijze waarop je succesvol kunt zijn. Maar het effect is weer niet hetzelfde als het eindresultaat, zeg maar winnen of het closen van een deal, omdat het eindresultaat weer van meerdere dingen afhangt. Kortom, wil je weten waar je op moet sturen, zodat je het verschil gaat maken, lees dan dit boek
Trefwoorden
prestatiemanagement strategie salesmanagement leidinggeven verkopen prestatiemeting teamontwikkeling sportanalogieën accountmanagement coaching concurrentiestrategie management competitieve omgeving doelstellingen klantgerichtheid effectiviteit besluitvorming organisatieontwikkeling prestatieverbetering teamcoaching sportmanagement strategisch management teamprincipes procesmanagement bedrijfsstrategie persoonlijke effectiviteit
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Michel van Vuuren
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
De strategie bepaalt het prestatiedoel
Salesstrategieën
Onze prestatiedoelen
Het prestatiedoel en haar criteria
Zonder probleem geen oplossing
Zonder vertrouwen geen vraagstuk
Visie op de oplossing
Scoren
Het eindresultaat
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan