Lees verder


associate professor en partner aan Vlerick Business School
Meer over Marion DebruyneCustomer Innovation
Waarom de klant centraal staat in bedrijfsinnovatie
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2014 1e druk 9789401413527Samenvatting
Bepaal uw strategie door te luisteren naar uw klant
Voor succesvolle organisaties van de toekomst zijn klantgerichtheid en innovatie geen tegenpolen. Om hun strategie te bepalen, starten ze vanuit de markt en werken ze volgens drie basisprincipes.
Allereerst scannen ze voortdurend hun omgeving, alert voor signalen van de klant. Op die manier kunnen ze anticiperen op eventuele veranderingen, noden en wensen.
Bovendien zien ze innovatie als de enige manier om te overleven op de lange termijn. Wat ze leren van de klant, zetten ze om in werkbare verandering. Allerlaatst werken deze organisaties samen op die punten waar ze zelf tekortschieten. Ze gaan slimme partnerships aan en begrijpen dat samenwerking cruciaal is om een goed idee te laten uitgroeien tot een commercieel succes.
'Customer Innovation' is het referentiewerk naar een marktgedreven organisatie. Voor managers, ondernemers en iedereen die wil groeien vanuit de noden van klanten.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Marion Debruyne
Inhoudsopgave
1. Connect-Convert-Collaborate
2. Het model waarin het bedrijf centraal staat versus de klantgerichte aanpak
3. Hoe lees je dit boek?
Lens 1
1. Connect door de eerste lens te gebruiken
2. Converteer Lens 1 door elke dag te innoveren
3. Met klanten samenwerken
Lens 2
1. Connect door de tweede lens te gebruiken
2. Convert: creëer oplossingen
3. Werk samen langs de hele waardeketen
Lens 3
1. Gebruik een groothoeklens
2. Converteer de derde lens in een vernieuwd businessmodel
3. Samenwerken in flexibele ecosystemen
Het draaiboek voor duurzame op klanten gebaseerde groei
1. Drie essentiele capaciteiten
2. Maak een diagnose van je bedrijf
3. Het draaiboek
Epiloog
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan