Lees verder


Jan Merton is sinds 2013 zelfstandig communicatieadviseur, daarvoor heeft hij jarenlang bij diverse organisaties gewerkt.
Meer over de auteursCommunicatie en Ethiek
Betrouwbaar zijn, vertrouwen ontvangen
E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2017 1e druk 9789492221964Samenvatting
Veel communicatieprofessionals communiceren zich suf om voor hun organisatie vertrouwen te winnen. Maar dat helpt allemaal niet als je organisatie niet betrouwbaar is. Daarom moet je als communicatieprofessional niet alleen communiceren, maar vooral ook bijdragen aan de betrouwbaarheid van de organisatie.
Ethisch handelen speelt hierbij een zeer belangrijke rol. Net als het belang van de buitenwereld. Dus communicatieprofessional: verlaat je comfortzone en begeef je buiten je eigen vakgebied. Lastig om te doen? Niet met dit handboek (gebaseerd op wetenschappelijke inzichten en met veel praktijkvoorbeelden) in de hand!
In 'Communicatie en Ethiek' vind je de praktische tips hoe je de organisatie kunt analyseren en helpen verbeteren, zodat deze betrouwbaar is en vertrouwen ontvangt. De auteurs vertellen je tevens hoe je daarna kunt communiceren om het vertrouwen vast te houden en te vergroten. Alsmede hoe je hierbij ethische principes kunt toepassen.
Trefwoorden
communicatie ethiek vertrouwen betrouwbaarheid communicatieprofessional transparantie organisatie bedrijfsprocessen organisatiegedrag crisiscommunicatie organisatiebetrouwbaarheid feiten extern gedrag intern gedrag luisteren bedrijfsethiek morele principes waarheid reputatiemanagement producten en diensten kernopdrachten stakeholdermanagement storytelling sociale media organisatiecultuur begrijpelijkheid vertrouwenscommunicatie integriteit verifieerbaarheid tijdigheid
Trefwoorden
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Jan Merton
Over Nico de Leeuw
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
2. Ethiek
3. Vertrouwen is zuurstof
4. De kernopdrachten
5. Producten en diensten
6. Bedrijfsprocessen
7. Extern gedrag
8. Intern gedrag
9. Alleszeggende voorbeelden
10. Communicatie
11. Rol en mentaliteit
12. Samenvatting
Dankwoord
Over de auteurs
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan